تاریخ : 16:10 - 1399/10/14
کد خبر : 439276
سرویس خبری : فرهنگی
 

برگزاری نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در ایستگاه میدان ولیعصر (عج)

برگزاری نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در ایستگاه میدان ولیعصر (عج)

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی از نمایشگاه عکس سردار دل‌ها در ایوان انتظار میدان، ولی عصر (عج) رونمایی شد.

 فرنوش نوبخت در مراسم افتتاح نمایشگاه سردار دل‌ها که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد سلیمانی اظهارداشت: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه علاوه بر وظیفه خدمت رسانی به شهروندان وظیفه خود می‌دانیم که در مناسبت‌ها و وقایع مهم با اجرای برنامه‌ها و یادمان‌ها همچنین برگزاری نمایشگاه‌های عکس یاد و خاطره شهیدان را گرامب بداریم و برای شهروندان و مسافران نیز این مناسبت‌ها را مرور کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت بهره برداری متروی تهران، نمایشگاه عکس رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) را برگزار کرد و همانند گذشته در مناسبت‌های مختلف رویداد‌های بزرگ و تاریخی کشور را به سمع و نظر شهروندان می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این ویژه برنامه‌ها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزار می‌شود و در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت بهره برداری مترو این افتخار را دارد که با این ویژه برنامه و گالری عکس در خدمت شهروندان و مسافران باشد.

در ادامه سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طی یک سال گذشته برنامه‌ها و مراسم‌های زیادی برای سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اما سوالی که ممکن است ذهن همه ما را به خود درگیر کند این است که چگونه سردار حاج قاسم سلیمانی که یک فرمانده نظامی در نبرد اسلام علیه کفر بود تبدیل به سردار دل‌ها شد و این لقب را به نام خود ثبت کرد. آیا تبلیغات جمهوری اسلامی بود که منجر به این اتفاق شد؟

وی افزود: به باور من رمز این نکته را حضرت امیر المومنین علی (ع) در بیان خود می. فرماید هرکس رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند و این رمز مهر مردم به سردار دل‌ها ست.

اوحدی ادامه داد: وقتی در مراسم‌های سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت می‌کنیم باید به این نکته توجه کنیم که او یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود سردار سلیمانی نماد، تجلی و عصاره همه فرماندهان جنگ بود شجاعت او بود که یک تنه در برابر داعش که به سمت بغداد می‌آمد ایستاد و حشدالشعبی را سازماندهی کرد.


منبع : میزان