تاریخ : 19:10 - 1399/10/14
کد خبر : 439780
سرویس خبری : فرهنگی
 

رمز زیبای  سردار سلیمانی برای موفقیت و عاقبت بخیری

رمز زیبای سردار سلیمانی برای موفقیت و عاقبت بخیری

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رمز موفقیت وی در تبعیت از ولی فقیه بود، گفت: سربازی یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی این سردار بزرگ بود، حاج قاسم سلیمانی مانند یک سرباز از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ولی امر مسلمین اطاعت می‌کرد.

کارگر آنلاین | حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی سراج‌24، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی دشمن‌شناسی و توان مدیریتی میدانی وی بود، از دو دهه گذشته و بعد از طرح نظم نوین جهانی که از سوی جورج بوش پدر مطرح شد قرار بود آمریکا ساختار جدیدی در منطقه غرب آسیا ایجاد کند و کشورهای منطقه را بر اساس شاکله قومیتی تقسیم کند.

وی ادامه داد: یکی از این مسائل تقسیم سوریه، عراق، لیبی و کشورهای منطقه به چند کشور کوچک بود تا آمریکا بتواند به راحتی بر این کشورها مسلط شود. حاج قاسم با قدرت مدیریتی، سازمان‌دهی بالا و شناختی که از ژئوپلیتیک منطقه داشت در عرصه‌های میدانی منطقه حاضر شد.

حاج قاسم سوریه را از خطر تجزیه نجات داد

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه از سال 2011 یکسری تحرکات مردمی موجب سرنگونی برخی از رژیم‌ها شد، اضافه کرد: بعد از سرنگونی رژیم صدام، سوریه و عراق مورد توجه آمریکا قرار گرفتند، سوریه عضو محور مقاومت بود که جنگ ظالمانه‌ای علیه آن اعمال کردند و حاج قاسم با حضور میدانی در سوریه این کشور را از خطر تجزیه نجات داد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه سال 2006 لبنان، در سوریه، عراق و لبنان نقش تأثیرگذاری برای بر هم زدن توطئه‌های دشمنان ملت‌های اسلامی و عربی ایفا کرد، افزود: جایگاه حاج قاسم سلیمانی به‌قدری نزد ملت‌های منطقه بالا و رفیع بود که به لحاظ سیاسی و میدانی مدیریت تمام منطقه را بر عهده گرفت، به همین دلیل در جریان ترور وی شخص ترامپ و برخی از سران رژیم صهیونیستی مانند بنیامین نتانیاهو و برخی سران عرب هماهنگی داشتند و این شخصیت تأثیرگذار را ترور کردند.

هانی‌زاده با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در افزایش نفوذ ایران گفت: به‌دلیل این نفوذ آمریکا، استعمارگران غربی و رژیم‌های مرتجع عرب تلاش دارند ایران را منزوی کنند تا جمهوری اسلامی الگوی ملت‌های اسلامی نباشد.

وی رمز موفقیت سردار سلیمانی را در تبعیت از ولی فقیه دانست و عنوان کرد: سربازی یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی این سردار بزرگ بود، حاج قاسم سلیمانی مانند یک سرباز از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان ولی امر مسلمین اطاعت می‌کرد.

با الگوی مدیریتی سردار، کشور را در همه زمینه‌ها به پیش ببریم

این کارشناس تشریح کرد: حاج قاسم نه تنها در عرصه میدانی و نظامی بلکه در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای نقش تأثیرگذاری داشت و بسیاری از رسانه‌های مهم منطقه‌ای امروز مدیون رهنمودها و حضور فعال حاج قاسم هستند، سردار سلیمانی برای ایجاد رسانه‌های قدرتمند مقاومت اسلامی بسیار تلاش کرد لذا می‌توان با استفاده از الگوی مدیریتی شهید سلیمانی کشور را در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و میدانی به پیش برد.

وی متذکر شد: ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد که باید در حوزه مدیریتی از نحوه حضور فعال حاج قاسم سلیمانی در همه عرصه‌ها الگوبرداری کنیم. کشور امروز نیازمند شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی است که بتواند در عرصه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و میدانی حضوری فعال داشته باشد. الگوی مدیریتی و رفتاری حاج قاسم سلیمانی نه تنها در ایران بلکه بایستی در همه ملت‌های اسلامی منطقه مورد توجه قرار گیرد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان به لحاظ روانی تأثیر بسیار مهمی بر مردم خوزستان داشت، تشریح کرد: وی با مدیریت بالا مانع آسیب دیدگی بیشتر مردم در سیل شد، همچنان خالی جای حاج قاسم سلیمانی در بین مردم خوزستان مخصوصاً مناطق دشت‌آزادگان و غرب خوزستان که آسیب‌های جدی از سیل دیدند، مشاهده می‌شود؛ به همین دلیل این شهید بزرگوار در بین مردم خوزستان محبوبیت بالایی دارد.

حاج قاسم در مدیریت کلان الگوی همه مسئولین باشد

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: روش مدیریتی حاج قاسم باید به‌عنوان یک الگو مورد توجه مسئولان جمهوری اسلامی به‌‍ویژه مسئولان خوزستانی قرار گیرد، حاج قاسم در اقامت چند روزه خود در سیل خوزستان ثابت کرد مدیری مدبر و توانمند است و باید از مدیریت وی به‌عنوان یک مکتب بزرگ مدیریتی یاد کنیم. شهید رجایی را به‌عنوان یک مدیر ساده‌زیست می‌شناسیم، حاج قاسم سلیمانی هم در مدیریت کلان کشوری و منطقه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد و الگوی همه مسئولین باشد.