تاریخ : 11:15 - 1399/10/15
کد خبر : 441276
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

هر داروی جدید در حوزه کرونا را ۲ ماهه تولید می‌کنیم

هر داروی جدید در حوزه کرونا را ۲ ماهه تولید می‌کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو: هر داروی جدیدی که در حوزه کرونا در جهان مطرح می‌شود می‌توانیم در کمتر از دو ماه در داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای دکتر شانه ساز در ارتباط زنده تلویزیونی، افزود: در سال‌های اخیر با ارتقای توان داخلی توانستیم میزان واردات دارو را که سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد مصرف داخلی بود امروز به کمتر از ۱۵ درصد کاهش دهیم و توان صنعت داخلی را بالا ببریم.
وی گفت: در حوزه غذا هم صدور مجوز‌های ورود مواد اولیه و محصولات به کمتر از ۲۴ ساعت تقلیل پیدا کرده است و امروز از هزار و ۵۰۰ پروانه‌ای که تا ۶ ماه پیش در نوبت بودند به عدد صفر رسیده ایم و هر پرونده‌ای که تکمیل باشد در همان روز مجوز خود را دریافت می‌کند.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: درخصوص تولید ماسک هم کمیت را افزایش و هم کیفیت ماسک‌ها را ارتقا داده ایم بطوری که اکنون از تمام تولیدکننده‌ها خواسته شده است تا حتما از پارچه ملت بلون در ماسک‌های خود استفاده کنند تا بتوانند مجوز توزیع بگیرند.
آقای دکتر شانه ساز گفت: این هفته بیش از دو میلیون عدد انسولین را وارد بازار کردیم و مشکلات واردات انسولین حل شده است تا بیماران دچار کمبود انسولین نشوند.
وی درباره تولید واکسن کرونا در داخل کشور، افزود: چندین شرکت داخلی مشغول تولید واکسن کرونا هستند که یکی از آن‌ها به فاز انسانی رسید و شرکت‌های دیگر هم در حال تکمیل مراحل برای ورود به مرحله انسانی هستند.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما