تاریخ : 12:01 - 1399/10/15
کد خبر : 441585
سرویس خبری : فرهنگی
 

علت بدساخت بودن برخی از سردیس‌ها

علت بدساخت بودن برخی از سردیس‌ها

مسوولان زیباسازی شهرداری‌ها هنوز متوجه نیستند که نباید کار هنری را به مناقصه گذاشت و با قیمت پایین به انجام رساند و از کدام هنرمند باید دعوت به کار کنند.

کارگر آنلاین |  مجسمه‌ساز باسابقه ـ که ساخت سردیس‌هایی از جلال آل‌احمد، محمد معین، شمس تبریزی، حافظ، کمال‌الدین بهزاد، دهخدا، شهید نجات اللهی و تختی را در کارنامه دارد، به تازگی سردیسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته است.

این هنرمند به توضیحاتی درباره اثر جدید خود پرداخت و به پرسش‌هایی درباره ساخت مجسمه‌های شهری پاسخ داد.

او در ابتدای درباره ساخت سردیس سردار سلیمانی می‌گوید: هفت روز پس از شهادت سردار، سازمان فرهنگی هنری شهرداری از من خواست که ساخت این مجسمه را به صورت ورک شاپ در فرهنگسرای بهاران انجام دهم. زمانی که برای انجام پروژه رفتم، امکانات لازم فراهم نشده بود، ولی با این حال مقداری گچ تهیه کردند که حدود یک ماه در خانه روی آن کار کردم. پس از تأیید، اثر تبدیل به فایبرگلاس شد که در نهایت آن را به فرهنگسرای سلیمانی تحویل دادم و در همان جا نصب شد.

از نجیبی سوال کردیم که پروسه ساخت این اثر به چه صورتی طی شده است؟ پاسخ می‌دهد: یکسری عکس برایم ارسال شد و تعدادی عکس هم از اینترنت برداشتم که روی آن‌ها و ویژگی‌های شخصیتی ایشان مطالعه کردم؛ البته این اثر با عجله انجام شد و هنوز ۷۰ درصد از هزینه آن را پس از یک سال نداده‌اند.
 


منبع : ایسنا