تاریخ : 14:21 - 1399/10/15
کد خبر : 442219
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر بد برای بازنشستگان ؛ بودجه همسان سازی در ۱۴۰۰ وجود ندارد؟+جزییات مجلسی ها

خبر بد برای بازنشستگان ؛ بودجه همسان سازی در ۱۴۰۰ وجود ندارد؟+جزییات مجلسی ها

کارگر آنلاین | نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر نمی‌رسد در بودجه سال ۱۴۰۰ منبع مناسبی برای همسان‌سازی دستمزدها تعیین شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، فاطمه محمدبیگی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با رضا قاریان‌پور (مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین) اظهار کرد: اتفاقات این روزها و تفاوت در پرداخت به بازنشستگان تأمین اجتماعی کام کارمندان و کارگران بازنشسته را تلخ کرده و مردم حق دارند که در این خصوص اعتراض داشته باشند.

وی ادامه داد: این مشکل نه تنها در سطح استان‌ها که در سطح کشور باید رفع شود و در حال پیگیری مطالبات بازنشستگان از سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی هستیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضمن بررسی بودجه سال آینده از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که بودجه همسان‌سازی پرداخت‌ها را بازگردانند.

محمدبیگی اذعان کرد: از دیگر مشکلاتی که در موضوع دستمزدها مجلس با آن رو به رو شده است باید به قول تغییر تا سطح ۵۰ درصد برخی حقوق‌ها اشاره کرد که در ادامه آن یک نابرابری برای سایر حقوق بگیران اتفاق افتاده و اگر بخواهیم تخصیص بودجه را تغییر بدهیم با اعتراضات قشری که قول تغییر حقوق تا سطح ۵۰ درصد را دریافت کرده‌اند، روبه‌رو می‌شویم.

محمدبیگی یادآور شد: از سوی دیگر نگاه دولت به سازمان تأمین اجتماعی نگاه درستی نیست، دولت به این سازمان به چشم یک بنگاه نگاه می‌کند که این نگاه باید تغییر یابد.

این مسئول ضمن اشاره به این مسئله که بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری با کاهش‌های چشمگیری رو به رو است، اذعان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به امسال خشن‌تر است و زندگی مردم سخت‌تر خواهد بود و نیازمند این مسئله است که مردم نسبت به هزینه‌های خود مدیریت بیشتری داشته باشند با این حال از نگاه مجلس این برنامه بودجه برنامه خوبی نیست.

وی در خاتمه گفت: با نشستی که سران سه قوه در خصوص بودجه داشته‌اند و بررسی‌های کمیسیون تلفیق، آقای رئیس جمهور قول‌هایی مبنی بر تغییرات در کلیات بودجه داده‌اند با این حال به نظر نمی‌رسد منبع مناسبی برای همسان‌سازی دستمزدها تعیین گردد.


منبع : ایلنا