تاریخ : 16:10 - 1399/10/15
کد خبر : 442706
سرویس خبری : حوادث
 

فیشینگ کارهای حرفه‌ای در گیلان ۱۲۰۰ کارت بانکی را هک کرده بودند

فیشینگ کارهای حرفه‌ای در گیلان ۱۲۰۰ کارت بانکی را هک کرده بودند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان از دستگیری اعضای باند چهار نفره فیشینگ که اطلاعات کارت بانکی ۱۲۰۰ نفر را هک کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی تماس‌های مردمی با پلیس فتا مبنی بر اینکه پس از ثبت آگهی در برنامه دیوار و شیپور پیامکی جعلی برای آنها ارسال می‌شود که در صورت عدم پرداخت ۲۰ هزار ریال، آگهی شما حذف خواهد شد، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی دریافتند که افرادی با هدایت کاربران برنامه دیوار و شیپور به درگاه پرداخت جعلی به بهانه فعال‌سازی نهایی آگهی، اطلاعات حساب آنها را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف از حساب این افراد مبالغی را سرقت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: کلاهبرداران که یک باند بودند، بیشتر قربانیان خود را از کاربران فعال در برنامه‌ دیوار و شیپور انتخاب می‌کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات ویژه ماموران پلیس فتا برای شناسایی متهمان، گفت: چهار متهم این پرونده در بندرانزلی، تبریز و تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرکننده، دستگیر شدند.

سرهنگ حسن‌پور افزود: با بررسی ادله و دیجیتال جمع‌آوری شده از متهمان مشخص شد، اطلاعات کارت بانکی ۱۲۰۰ نفر توسط اعضای این باند کپی شده است.

 وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۳ مالباخته با مراجعه به پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری به این شیوه اعلام شکایت کرده‌اند، گفت: برابر بررسی صورت گرفته تاکنون از حساب شکات شناسایی شده مبلغ ۶۰ میلیون ریال توسط اعضای این باند به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

این مقام انتظامی گفت: متهمان ۲۱، ۲۹، ۳۴ و ۴۴ ساله در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و با تشکیل پرونده پس از معرفی به مرجع قضائی، روانه زندان شدند.

سرهنگ حسن‌پور با اعلام اینکه این پرونده همچنان تحت رسیدگی است، بیان کرد: هموطنان به هیچ عنوان برروی لینک‌هایی که از طریق شماره‌های ناشناس و یا در شبکه اجتماعی ارسال می‌شود، توجه نکرده و از ورود به صفحات مشکوک در فضای مجازی خودداری کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.


منبع : hadese24