تاریخ : 16:28 - 1399/10/15
کد خبر : 442758
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبرخوش/یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن / چه کسانی مشمول‌ می‌شوند؟

خبرخوش/یارانه ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن / چه کسانی مشمول‌ می‌شوند؟

قرار است به سه هزار نفر یارانه ۳۰ میلیون تومانی پرداخت شود، همچنین این افراد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

کارگرآنلاین| با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان روستایی هرمزگان در روستای دولت آباد بشاگرد به زمین زده شد.

بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور، سه هزار واحد مسکن محرومان روستایی در سطح شهرستان های استان هرمزگان با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد که ۳۰ میلیون تومانی آن بلاعوض است، احداث می‌شود.

قرار است این تسهیلات توسط بانک‌های عامل با ضمانت سفته و به صورت زنجیره‌ای سه نفره پرداخت شود.(ایسنا)

در حالی نوبخت از بنیاد مسکن خواسته تا ظرف مدت شش ماه آینده این مسکن‌ها را به اتمام برساند که طرح قبلی دولت برای خانه‌دار کردن دهک‌های متوسط جامعه هنوز به نتیجه نرسیده و طبق زمان‌بندی پیش نرفته است.

طرح مسکن ملی با هدف ساخت ۴۰۰ هزار واحد در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود همه‌ی این واحدها تا پایان زمان دولت دوازدهم به مردم تحویل دهد.

اما پس از یک سال در ابتدای آبان امسال ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد افتتاح شد. از این تعداد ۵۰۹ هزار واحد جزو واحدهای مسکن مهر بود، حتی برخی از آنها به مرحله آغاز عملیات اجرایی رسید.