تاریخ : 07:38 - 1399/10/16
کد خبر : 443985
سرویس خبری : فرهنگی
 

محتوای تبلیغی خانواده باید کارشناسی شده و متقن باشد

محتوای تبلیغی خانواده باید کارشناسی شده و متقن باشد

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات قم، در جلسه توجیهی مبلغات خانواده گفت: مبلغان و مبلغات طرح خانواده باید برای محتوای تبلیغ خود از مطالب کارشناسی شده و متقن و مبتنی بر منابع دینی استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال در جلسه توجیهی مبلغات خانواده که به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن رضوان برگزار شد، بر ضرورت تبلیغ در عرصه خانواده تاکید کرد و در این خصوص مطالبی را بیان نمود.

حجت الاسلام و المسلمین کمال ضمن عرض خوش آمد گویی به مبلغات آموزش دیده و فعال در عرصه خانواده و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته در عرصه تبلیغ تخصصی در زمینه آسیب‌های اجتماعی و بحث خانواده فعالیت‌های بسسیار گسترده ای در دفتر تبلیغات اسلامی از طریق اعزام مبلغان و مبلغات تخصصی به مناطق مختلف انجام می‌گرفت.

مدیر کل تبلیغ عمومی بیان کرد: بعد از انتقال فعالیت‌های تبلیغ تخصصی به اداره کل تبلیغ تخصصی، موضوع بکارگیری مبلغان و مبلغات آموزش دیده غیرمتخصص به جهت عملیاتی شدن آموزش‌ها و افزایش توانمندی و کسب تجربه و زمینه ارتقا این دسته از مبلغان و مبلغات به رتبه تخصصی مطرح شد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: با جلسات متعددی که با میز خانواده و همچنین با معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جناب حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که برای فعالیت‌های این دسته از مبلغان و مبلغات، اعزام‌هایی با عنوان "اعزام مبلغ خانواده" انجام شود تا مبلغان مذکور، آموزش‌هایی را که دیده اند را عملیاتی نموده و در حقیقت کارورزی اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام و المسلمین کمال، توجه به مکتب اهل بیت در عرصه تبلیغ را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به فرصت تبلیغ پیش رو در ایام فاطمیه، باید مکتب اهل بیت و مکتب فاطمی در جامعه گسترش داده شود تا باورهای دینی در خانواده‌ها مستحکم گردد.

مدیر کل تبلیغ عمومی بر اهمیت و تأثیرگذاری خانواده در تربیت و شکل‌گیری هویت جوانان اشاره کرد و افزود: در شکل‌گیری هویت جوانان، عوامل مختلفی مؤثر است. یکی از مهمترین آنان خانواده می‌باشد و اگر از عامل "همسالان" نیز یاد شود باز هم عنصر خانواده در تربیت جوان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

وی ضمن توصیه به مبلغات در جهت اثربخشی بیشتر تبلیغ آنان در گسترش باورهای دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان خانواده، اظهار داشت: لازم است آگاهی و دانش مبلغات در موضوعات خانواده از جمله نقش و جایگاه خانواده، عوامل مؤثر در شکل‌گیری هویت جوان، عوامل مؤثر در تزلزل خانواده از منظر قرآن، ارتقا یافته و بروز رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کمال در توصیه بعدی خود به مبلغات بیان کرد: در ارائه راهکارها و محتوای تبلیغی خود از مطالب متقن مستند به منابع دینی و قرآنی و نظرات علما و فقها و کارشناسان اسلامی استفاده کنند و از اظهار نظر بر اساس نظرات و سلایق و تمایلات شخصی، خودداری نمایند.


منبع : مهر