تاریخ : 09:55 - 1399/10/16
کد خبر : 444399
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

پالایشی‌ یکم ۲۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی

پالایشی‌ یکم ۲۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی

دقایق پایانی معاملات روز گذشته با فشار عرضه در شاخص‌سازان همراه شد و همین موضوع باعث فشار عرضه در شروع معاملات امروز بازار سهام شد.

به گزارش کارگر آنلاین، با شروع معاملات امروز بازار سهام فشار عرضه بباعث روندی نزولی شاخص کل شد و شاخص کل حدود ۵ هزار واحد ریزش کرد. از طرفی در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن روندی صعودی دارد و این نشان از عملکرد بهتر نمادهای کوچک دارد. به عقیده کارشناسان معاملات این هفته از بازار سهام به دلیل افزایش تنش‌ها روندی نوسانی دارد اما معاملات هفته آینده بهبود پیدا خواهد کرد.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با ریزش شاخص کل از عدد یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد هشدار داد و گفت: اگر شاخص کل از این عدد ریزش بیشتری داشته باشد احتمالا تا کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ریزش خواهد داشت اما در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد از بازار سهام حمایت می‌شود و از این بیشتر ریزش نخواهیم داشت.

 

 

همچنین روز چهارشنبه ۱۷ دی‌ماه، شرکت سپیدار سیستم آسیا ۱۵ درصد از سهام خود را در نماد «سپیدار» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می‌کند.

همچنین سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: فعلا بازار سهام نوسانی است و هنوز اعتماد به بازار سهام برنگشته و همین دلایل باعث شده تا خروج پول و جریان فروش پرقدرت شود. بورس از لحاظ تکنیکالی شرایط بدی ندارد و مستعد رشد است. از طرفی نیز گزارش‌های ماهانه خوب بود اما بازار سهام فعلا روند نوسانی دارد و به سیگنال‌های مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد.

 

 

از طرفی اعتماد مردم به صندوق‌های دولتی بعد از عملکرد ضعیف پالایشی یکم که در حال خاضر حدود ۲۰ درصد پایین‌تر از مبلغ پذیره‌نویسی معامله می‌شود از بین رفته و همین دلیل نیز باعث روند نزولی شاخص‌سازان شده است.


منبع : تجارت نیوز