تاریخ : 12:55 - 1399/10/16
کد خبر : 445447
سرویس خبری : فرهنگی
 

ارتباط حسی با قرآن کریم زمینه ساز سبک زندگی قرآنی است

ارتباط حسی با قرآن کریم زمینه ساز سبک زندگی قرآنی است

توجه به جایگاه قرآن کریم در زندگی بشری بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که می‌توان ارتباط با قرآن کریم را در سه سطح تصور کرده و آن را مورد بررسی قرار داد.

کارگر آنلاین |  توجه به جایگاه قرآن کریم در زندگی بشری بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که می‌توان ارتباط با قرآن کریم را در سه سطح تصور کرده و آن را مورد بررسی قرار داد در سطح ابتدایی افراد سعی به برقراری ارتباط حسی و فیزیکی دارند و به صورت ملموس و مشهود از قرآن کریم در خانه خود و کار و زندگی خود استفاده می کند یا با شنیدن تلاوت قرآن کریم و نوای کلام الله مجید دل خود را با آیات الهی گره می‌زند این ارتباط ابتدایی زمینه‌ساز برقراری رابطه عمقی و پایدار دیگر خواهد شد.

 با توجه به زمینه برقراری ارتباط عمقی با آیات قرآن کریم می توان فلسفه وجودی ارتباط حسی اولیه را قابل اهمیت دانست به طور قطع توقف در ارتباط حسی بدون الزام ارتباط عمقی دیگر با آیات قرآن کریم انسان را در یک نقطه  متوقف کرده و باعث می‌شود ارتباط خشکی با قرآن کریم پیدا کند.

 اما ارتباط عمقی با آیات قرآن کریم از آنجا نشات می گیرد که انسان افکار و اندیشه‌های آیات الهی را درک و در زندگی خود اجرا کند این ارتباط اغلب در زندگی افراد و فرآیندهای روزمره آنها پابرجا نیست.

 متنوع ترین جامع ترین و کامل ترین  الگوهای الهی پیرامون روش های فکری و فردی اجتماعی در قرآن کریم منعکس شده است.اینکه آیا دریافت حالات و انگیزه‌ها و شرایط روحی متعالی از قرآن متوقف بر فهم قرآن است یا بر وعى قرآن؟ اگر متوقف بر فهم قرآن است، آیا می‌توان گفت در حقیقت به مثابه تابعی از ارتباط فکری با قرآن تلقی می‌شود یا تابعی از آمیختن وعى و فهم با یکدیگر است. این از موضوعات بسیار مهمی محسوب می‌شود که در مواجهه با نسل‌های جدید باید آن را تبیین کرد.

 


منبع : شبستان