تاریخ : 22:55 - 1399/10/16
کد خبر : 447034
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

کرونای انگلیسی در کمین سنین زیر ۶۰ سال

کرونای انگلیسی در کمین سنین زیر ۶۰ سال

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بیشتر بیمارانی که در کشور انگلیس به این بیماری مبتلا شدند سنین زیر ۶۰ سال بودند، ولی با قدرت سرایت بالای این ویروس، امکان درگیر شدن همه افراد وجود دارد.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای فرید نجفی در ارتباط تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما افزود: اولین مورد ابتلای ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است که البته شناسایی این مورد بدنبال تلاش‌هایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: نمونه گیری از موارد مثبت در کشور بصورت مرتب انجام می‌شود و این اتفاق در بسیاری از کشور‌ها بطور تصادفی از نمونه ها، برای بررسی ژنوم ویروس‌ها صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: از ابتدای همه گیری کرونا، سعی شده تا نمونه‌های جدید این ویروس شناسایی شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونای انگلیسی تا ۷۰ درصد قدرت سرایت پذیری بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.
وی درباره عوامل موثر در پیشگیری از این ویروس هم افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از خودداری از دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و شستن دست باید با شدت بیشتری صورت پذیرد.
او تصریح کرد: معمولاً این نوع ویروس را در افرادی شاهد هستیم که بیماری آن‌ها زیاد طول کشیده یا مجدداً فرد علائم دارد که در این زمینه پیگیری‌ها را بیشتر می‌کنیم و همانطور که از ابتدای اعلام این ویروس و با ردگیری، یک فرد شناسایی شد بعد از این هم با کنترل همه مبادی ورودی، پیگیری‌ها انجام خواهد شد.
آقای نجفی گفت: براساس اطلاعات علمی در روند این بیماری در انگلیس، بیشتر بیمارانی که در انگلیس به این بیماری مبتلا شدند سنین زیر ۶۰ سال بودند و تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای انگلیسی وجود ندارد.
آقای نجفی گفت: با قدرت سرایت بالای این ویروس، امکان درگیرشدن همه افراد وجود دارد و حتی شانس عفونت مجدد را طبق متون علمی بالاتر می‌برد.
وی ادامه داد: باید هوشیار‌تر باشیم و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت انجام دهیم.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما