تاریخ : 13:45 - 1399/10/18
کد خبر : 451578
سرویس خبری : حوادث
 

شرط ۶۰۰ میلیونی پای چوبه دار/ قاتل با پرداخت دیه از قصاص نجات یافت

شرط ۶۰۰ میلیونی پای چوبه دار/ قاتل با پرداخت دیه از قصاص نجات یافت

مرد جوانی که شش سال قبل در جریان اختلاف بر سر خرید یک خودرو همکارش را به قتل رسانده بود و به قصاص محکوم شده بود درحالی که قرار بود سحرگاه دیروز در ندامتگاه کرج به دار آویخته شود با جلب رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

رسیدگی به این پرونده ازسال 93 به‌دنبال ناپدید شدن یکی از کارگران کارخانه‌ای در اشتهارد کرج شروع شد، خانواده این مرد با مراجعه به اداره پلیس اعلام کردند که پسرشان حمید 32 ساله برای کار به کارخانه رفته و دیگر از او اطلاعی ندارند.

خیلی زود تیمی از کارآگاهان جنایی استان البرز برای پیدا کردن ردی از سرنوشت مرد جوان تشکیل شد.

پس از گذشت چند روز از این ماجرا، کارآگاهان به یکی از دوستان او ظنین شدند. شهرام که از همکاران و دوستان صمیمی حمید بود برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شد، در آغاز تحقیقات منکر اطلاع از سرنوشت دوستش بود اما مدتی بعد در بازجویی‌های فنی لب به سخن گشود و راز جنایتش را برملا کرد. این متهم در اظهاراتش گفت: به خاطر فروش یک خودرو با هم اختلاف پیدا کردیم. یک روز هنگام تعطیلی کارخانه و موقع برگشت به خانه در حوالی محل کارمان باهم درگیر شدیم و من ضربه‌ای با یک جسم سنگین به سر او زدم که روی زمین افتاد، صدای ضربان قلبش را حس نمی‌کردم تازه فهمیدم که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدم در حالی که بشدت ترسیده بودم جسد را همانجا در بیابان رها کردم و با خودرو پا به فرار گذاشتم. پس از محاکمه متهم در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز به اتهام قتل عمد و درخواست اولیای دم، وی به قصاص نفس محکوم شد.

شهرام که شش سال در انتظار چوبه دار پشت میله‌های زندان با کابوس مرگ دست وپنجه نرم می‌کرد، قرار بود سحرگاه چهارشنبه 17 دی به دار آویخته شود اما با تلاش مددکاران زندان و خانواده‌اش سرانجام اولیای دم راضی شدند با دریافت دیه 600 میلیون تومانی رضایت بدهند.

بدین ترتیب شهرام بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان البرز پای میز محاکمه خواهد ایستاد


منبع : hadese24