تاریخ : 21:35 - 1399/10/19
کد خبر : 452653
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

تولید ۲۲ محصول با کیفیت در کارخانه یک زن کارآفرین ایرانی

تولید ۲۲ محصول با کیفیت در کارخانه یک زن کارآفرین ایرانی

علی رغم مشکلات موجود در عرصه تولید کشور، یک بانوی کارآفرین ایرانی توانسته وارد این عرصه شده و کارخانه ای با تولید محصولات در حوزه بهداشت خانگی راه ندازی کند.

کارگر آنلاین  |  لاله قاسمعلی مدیرعامل شرکت زیما پاک آریا، بدون کمک نهادهای دولتی و خصوصی توانست در سال 1397 با سرمایه گذاری 750 میلیون تومانی کارگاه تولید محصولات بهداشت خانگی با حضور چند کارگر راه اندازی کند که اکنون با گذشت 2 سال، این کارگاه به کارخانه تبدیل شده و بیش از 30 نفر مشغول فعالیت هستند که عمده آن ها را نیز زنان تشکیل می دهند.

در این کارخانه تولیدی بیش از 20 محصول در حوزه بهداشت خانه و آشپرخانه همچون انواع دستمال های نظافت و تنظیف، سفره های یکبار مصرف کاغذی و نایلونی، انواع پدهای شستشوی ظروف، دستکش یکبار مصرف، رول های بهداشتی مخصوص نظافت، محصولات پلی اتیلنی و انواع کیسه زباله و کیسه فریزر، با نام «ژانا» تولید می شود.

به دلیل محدودیت مکانی و سرمایه ای و افزایش نرخ ارز، این کارآفرین که در شهرک صنعتی خرمدشت جاجرود کارخانه اش را به پا کرده، برخی محصولاتش را برون سپاری کرده و در کارگاه ها و کارخانه های دیگر تولید می شود.

خانم قاسمعلی مدیرعامل این شرکت تولیدی در بازدیدی که خبرنگاران از این مجموعه تولیدی داشتند، با اشاره به موانع تولید در کشور اظهار داشت: خانم قاسمعلی در معرفی شرکت ادامه داد: در حال حاضر توان تولید یکی از بخش های کارخانه، تولید ۲۰۰۰ رول دستمال در روز می باشد ولی با توجه به مشکلات مختلف از جمله کرونا و نوسانات ارز و تامین مواد اولیه تولید و فروش شرکت نصف شده که البته چون محصولات کارخانه مصرفی هستند و چرخه زمانی کمی برای مصرف دارند نیز در تولید و فروش اثر گذاشته است.

تولید 22 محصول با کیفیت در کارخانه یک زن کارآفرین ایرانی

وی ادامه داد: توجه به وارداتی بودن برخی مواد اولیه و نوسانات قیمت ارز، هزینه های زندگی بالا رفته و توان خرید مردم پایین آمده  و به همین جهت تولید ما نیز کم شده است.

قاسعملی با اشاره به اهداف شرکت برای گسترش کار و ایجاد نمایندگی در کشور در میان رقبای بزرگ و قدیمی این حوزه محصولات، گفت: سعی کردیم کیفیت محصولات خود را حفظ کنیم و حتی در بعضی موارد از رقبای خود نیز پیشی بگیریم و همواره در تلاش بودیم محصولات با کیفیت و قیمت پایین تر ارائه کنیم یعنی با سود معقول کار را انجام دهیم که هم باعث ایجاد بازار رقابتی شده و هم رضایت مشتریان خود را افزایش دهیم.

این کارآفرین کشور با اشاره به موانع تولید در کشور گفت: علی رغم دستورات و حمایت های متعدد مسئولین، پروسه دریافت مجوزها سخت بوده و بخش های پایینی وزارت خانه ها حمایت مناسبی از کارآفرینان نمی کنند تا حدی که ما برای تسهیلات و حمایت های دولتی اقدام کردیم ولی موانع بزرگی در راه ما ایجاد شد.

تامین مواد اولیه ما در دو یا سه کارخانه در کشور انجام می‌شود و چون آنها قطب تولید این مواد اولیه و انحصار بازار در دست آن هاست، مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد شده و از طرفی بنگاه‌های تولیدی کوچک قدرت خرید و تامین مواد اولیه نقدی و فروش اعتباری را ندارند، تولید بسیار سخت شده است که البته اگر اوضاع اقتصادی کشور به حالت قبل بازگردد می توانیم با تمام توان تولید کنیم و حتی مجموعه را توسعه دهیم.


منبع : عصر ایران