تاریخ : 10:04 - 1399/10/20
کد خبر : 453543
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 تلاش بورس برای حفظ محدوده ۱/۳ میلیون واحدی

تلاش بورس برای حفظ محدوده ۱/۳ میلیون واحدی

شروع معاملات این هفته از بازار سهام با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل محدوده ۱/۳ میلیون واحدی را از دست داد.

به گزارش کارگر آنلاین، روند معاملات هفته گذشته به دلیل افزایش تنش‌ها در منطقه و همچنین قیمت‌گذاری دستوری برای صنایع فولادی نزولی بود اما پیش‌بینی می‌شود در جریان معاملات امروز بازار سهام صف‌های فروش جمع شود و روند بازار بهبود پیدا کند. روند نزولی شاخص کل در حالی است که شاخص‌ هم‌وزن روند صعودی دارد و سهم‌های کوچک در رنج مثبت معامله می‌شوند.

یکی از دلایل روند نزولی بازار سهام دخالت وزارت صمت در قیمت‌گذاری زنجیره فولاد است که طبق دستور وزارت صمت صنایع فولادی بر اساس ۷۰ درصد قیمت CIS قیمت‌گذاری می‌شوند که این موضوع باعث توزیع رانت و زیان‌ده شدن صنایع فولادی خواهد شد.

 

 

از طرفی بازار سهام در محدوده حساسی قرار دارد و اگر در جریان معاملات امروز صف‌های فروش جمع نشود بورس ریزش بیشتری خواهد داشت و کف حمایتی خود را از دست خواهد داد.

مسیله مهم برای بازار سهام قیمت دلار است و بورس انتظار کاهش قیمت دلار با شروع دوره ریاست جمهوری بایدن را دارد اما کارشناسان اعتقاد دارند در خوشبینانه‌ترین حالت قیمت دلار از ۲۱ یا ۲۲ هزار تومان پایین‌تر نخواهد آمد و ریزش بورس به دلیل ریزش قیمت دلار منطقی نیست.

 

 

همچنین بورس واکنش مثبتی به افزایش قیمت‌های جهانی ندارد و این در صورتی است که کوچک‌ترین اخبار منفی بر روند بازار سهام تاثیر می‌گذارند.

سهام جایزه در نمادهای شتران، فارس و فملی در پرتفوی سهامداران ثبت شده است؛ انتظار می‌رود بخشی از فشار فروش به وجود آمده در نمادهای مذکور فروش‌های هیجانی سهام جایزه است.


منبع : تجارت نیوز