تاریخ : 10:45 - 1399/10/20
کد خبر : 453693
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

روزگار کارگران فراموش شده پارس پامچال/ نمایندگان فرصت رسیدگی ندارند

روزگار کارگران فراموش شده پارس پامچال/ نمایندگان فرصت رسیدگی ندارند

کارگران کارخانه پارس پامچال قزوین مدعی هستند که مشکلات خود را نمایندگان مردم قزوین در مجلس درمیان گذاشته‌اند اما نمایندگان مجلس تاکنون به مشکلات آن‌ها رسیدگی نکرده‌اند. در این میان؛ یکی از نمیاندگان مردم قزوین مطرح کرد: فرصت رسیدگی به این پرونده را نداشته‌ام.

کارگر آنلاین | کارگران کارخانه پارس پامچال قزوین مدعی هستند که مشکلات خود را نمایندگان مردم قزوین در مجلس درمیان گذاشته‌اند اما نمایندگان مجلس تاکنون به مشکلات آن‌ها رسیدگی نکرده‌اند. در این میان؛ یکی از نمیاندگان مردم قزوین مطرح کرد: فرصت رسیدگی به این پرونده را نداشته‌ام.

عدم پرداخت منظم دستمزد و بیمه کارگران کارخانه پارس پامچال قزوین مشکلات فراوانی برای آن‌ها به ارمغان داشته است. کارگران این واحد تولیدی ۸ ماه بیمه و ۴ ماه دستمزد طلبکار هستند. بنابر گفته‌های نمایندگان کارگری این کارخانه، آن‌ها جلساتی با مسئولان کارخانه درباره مطابات مزدی و بیمه خود داشته‌اند ولی به نظر می‌رسد مدیران این واحد تولیدی تمایلی برای برطرف کردن مشکلات کارگران ندارند. مسئولان پارس پامچال مدعی هستند، زمانی مشکلات کارگران حل خواهد شد که منابع مالی این کارخانه تامین شود. بنابر گفته‌های کارگران این کارخانه، آن‌ها مکاتباتی با نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و استانداری نیز داشته‌اند و نمایندگان مجلس در پاسخ به آن‌ها، پیگیری شرایط را وعده داده بودند. نامه‌ای به دست من نرسیده استلطف‌اله سیاهکلی (نماینده مردم قزوین) در ارتباط با مشکلات کارگران پارس پامچال گفت: من اطلاعی از وضعیت این کارخانه ندارم. تصور نمی‌کنم که کارگران برای من نامه‌ای نوشته باشند. اگر آن‌ها نامه‌ای برای من نوشته بودند، به‌طور قطع چنین نامه‌ای را خوانده بودم. او افزود: در بازه زمانی یک یا سه روزه به مکاتبات مردمی پاسخ می‌دهم. اگر پاسخی از من دریافت نکرده باشند به این معناست که نامه‌ای برای من ننوشته‌اند. اگرچه نماینده مردم قزوین دریافت نامه را تکذیب می‌کند اما یکی از نمایندگان کارگری مدعی است که نامه را به دفتر لطف‌اله سیاهکلی تحویل داده است. فرصت پیگیری مشکلات کارگران را نداشته‌امفاطمه محمدبیگی (نماینده مردم قزوین) نیز درباره مشکلات کارگران این کارخانه گفت: درباره مشکلات کارگران پارس پاچال باید در فرصت زمانی مناسب صحبت کنیم. من هنوز فرصت نکرده‌ام به مشکلات کارگران این واحد تولیدی رسیدگی کنم. مشکلات زیادی با نمایندگان مجلس مطرح می‌شود و به همین دلیل رسیدگی به این موضوع نیاز به وقت و زمان دارد.معوقات کارگران کارخانه پارس پامچال درحالی پرداخت نشده که مدیریت این مجموعه؛ عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی که یکی از واحدهای بورسی با ۲۸۰۰ سهامدار است را جدا از طلب کارگران و سایر بدهی‌ها، مشکلاتی می‌داند  که از یکسال پیش برخی نهاد‌ها برای این و احد بوجود آورده‌اند و فعالیت کارخانه را در زمینه صادرات مسدود کرده‌اند. 


منبع : ایلنا