تاریخ : 11:36 - 1399/10/21
کد خبر : 457324
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

از ویروس کرونای انگلیسی چه خبر؟

از ویروس کرونای انگلیسی چه خبر؟

وزیر بهداشت: با ردیابی ویروس جدید، یک خانواده ایرانی ۴ نفره در مسافرتی که به اروپا رفته بودند و برگشتند علامت دار شدند، تست ها را مجدد گرفتیم. دیشب خبر دادند که این ۴ مورد هم از نوع ویروس انگلیسی است.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای سعید نمکی هفته گذشته هم از شناسایی نخستین مورد ابتلای به ویروس کرونای انگلیسی در کشور خبر داده بود.

وزیر بهداشت بهداشت گفته بود : حال عمومی نخستین مبتلای ایرانی به کرونای جهش یافته انگلیسی مطلوب است و یکی از نزدیکان وی نیز آزمایش این نوع کرونا را انجام داده است.
دکتر نمکی با تاکید بر اینکه ما با مردم صادق و شفاف صحبت می کنیم، گفت: همان گونه که سال گذشته به محض مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در کشور اطلاع رسانی شفاف صورت گرفت و آمارهای ابتلا و مرگ ناشی از کرونا با صحت و دقت ارائه می شود تاکنون تنها یک مورد مثبت ابتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه تا پیش از جهش گزارش شده در انگلیس ،دیگر جهش های این ویروس چموش تنها موجب افزایش سرعت شیوع آن می شد اما متاسفانه جهش گزارش شده از انگلیس روی پروتئین های ویروس کووید 19 موجب افزایش چسبندگی به مخاط حساس و افزایش مرگ و میر می شود.
وی اضافه کرد: این ویروس جهش یافته بیشتر جوانان را مبتلا می کند اما نمی توان به تاثیرات آن در زمینه مرگ و میر اطمینان کرد و احتمال افزایش مرگ و میر هر چند در بین بیماران جوان وجود دارد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: تنها راه مقابله با شیوع کرونا و این نوع جهش یافته آن ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک و دقت در اجرای دستورالعمل های بهداشتی است.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما