تاریخ : 15:16 - 1399/10/22
کد خبر : 461612
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

علائم رایج سرطان زنان که اکثر خانم ها اطلاعی در موردشان ندارند

علائم رایج سرطان زنان که اکثر خانم ها اطلاعی در موردشان ندارند

خانم ها باید بیشتر در مورد علائم سرطان زنان بدانند تا در صورت بروز هر یک از آن ها سریع تر به پزشک مراجعه و از تشدید بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش کارگر آنلاین، ابتلا به سرطان زنان برای تمامی بانوان امکان پذیر است پس بهتر است از علائم آن آگاه باشید. طبق گفته انجمن سرطان سالانه بیش از 100000 مورد مبتلا به سرطان زنان تشخیص داده می شوند که منجر به مرگ بیش از 30،000 نفر می شود (با تشخیص زود هنگام می توان از بسیاری از آن ها جلوگیری کرد) طبق نظر سنجی ای که اخیرا توسط سازمان بهداشت زنان صورت گرفته است، اکثر مردم نمی دانند کدام نوع سرطان به عنوان سرطان زنان شناخته می شود - چه رسد به اینکه از راه های پیشگیری آن اطلاع داشته باشند.
1. یبوست

طبق گفته بنیادی که برای بهبود میزان بقا و کیفیت زندگی برای مبتلایان به سرطان زنان کار می کند، یبوست می تواند نشانه ای از سرطان تخمدان باشد.

آن ها توضیح می دهند:"یبوست می تواند به این دلیل باشد که سرطان به روده بزرگ سرایت کرده یا فشار تجمع مایعات می تواند منطقه را تحت تأثیر قرار دهد." در صورت مشاهده تغییر طولانی مدت در عادت های روده ای، با پزشک خود صحبت کنید.

یبوست
2. احساس نفخ

گرچه احساس نفخ بعد از خوردن برخی غذاها یا در زمان های مشخصی از چرخه قاعدگی طبیعی است، اما نفخ نیز می تواند نشانه ای از سرطان زنان باشد.

در حالی که برخی از افراد نفخ جزئی را تجربه می کنند اما در برخی موارد، توده های قابل مشاهده ای که از نظر اندازه می توانند شبیه یک توپ فوتبال باشند، می توانند در شکم زنان دیده شوند و حتی ممکن است با برجستگی بارداری اشتباه گرفته شوند. اگر متوجه نفخ غیرطبیعی شدید، با پزشک خود در مورد غربالگری صحبت کنید.
3. تکرر ادرار

دفع ادرار بیشتر از حد می تواند نشانه ای از سرطان تخمدان یا واژن باشد. این بدان دلیل است که تجمع مایعات در اطراف مثانه می تواند فشار مضاعفی ایجاد کند و استفاده از دستشویی در بیشتر مواقع را ضروری می کند.

تکرر ادرار زنان
4. افزایش وزن

گرچه کاهش وزن بیشتر با سرطان در ارتباط است، اما زنان مبتلا به سرطان تخمدان گاهی اوقات افزایش وزن چشمگیری دارند. این اتفاق اغلب به این دلیل است که خستگی منجر به کاهش سطح فعالیت بدنی می شود. پس از شروع درمان، برخی از بیماران همچنین اضافه وزن خود را در نتیجه اضطراب ناشی از بیماری فرد یا تغییر رژیم در طی شیمی درمانی گزارش می کنند.
5. کاهش وزن

کاهش وزن به دلیل عوارض جانبی شیمی درمانی با بسیاری از انواع سرطان همراه است. با این حال، حتی قبل از مداخله پزشکی، سرطان زنان می تواند باعث کاهش وزن شود. اگر رژیم یا میزان فعالیت بدنی خود را تغییر نداده اید اما بی دلیل 10 کیلوگرم یا بیشتر وزن از دست داده اید، با پزشک خود صحبت کنید.

کاهش وزن
6. خستگی شدید و مداوم

بیش از نیمی از بانوان تحت درمان سرطان های زنان دچار خستگی قابل توجهی می شوند. در کمال تعجب، زنان جوان بیشتر از بیماران مسن خستگی را گزارش می کنند، اگرچه در هر دو مورد، بیماران اغلب سال ها پس از پایان مبارزه با سرطان، خستگی را گزارش می کنند.

اگر خستگی طولانی مدت و غیرقابل توجیهی را تجربه می کنید، با یک متخصص پزشکی در مورد علل احتمالی آن صحبت کنید.


منبع : نمناک