تاریخ : 12:27 - 1399/10/23
کد خبر : 463998
سرویس خبری : فرهنگی
 

وزیر راه و شهرسازی؛ رئیس بنیاد غدیر هم شد + عکس

وزیر راه و شهرسازی؛ رئیس بنیاد غدیر هم شد + عکس

طی مراسمی با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر حکم ریاست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر به مهندس محمد اسلامی اعطاء گردید .

کارگر آنلاین | این مراسم که روز شنبه مورخ  ۲۱,دی۱۳۹۹ به میزبانی وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و چند تن از معاونین وزارتخانه مذکور و آیت الله کاظم صدیقی ، حسین ظریف‌منش و تعدادی از اعضاء هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر تشکیل شد.

حجه الاسلام و المسلمین جواد نیسی دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در وزارت راه و شهرسازی گزارشی از اهم اقدامات و برنامه‌‌های فرهنگی وزارتخانه متبوع در حوزه غدیر ارایه کرد .

نعمت الله ترکی معاون توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی و قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر در وزارت مذکور ، ضمن ارزیابی مثبت از ارتباطات و نحوه تعاملات فرهنگی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد غدیر از ابلاغ برنامه‌های گرامیداشت ایام الله میلاد نور و‌ طرح یکشنبه‌های علوی به حوزه‌های ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد .

دکتر حسین ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در داخل و خارج از کشور با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی ، نهاد‌های عمومی و تشکل‌های مردم نهاد‌، نقش بنیاد را سیاست‌گذاری و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های غدیری عنوان نمود و اظهارات داشت نهاد مقدس بنیاد بین‌المللی غدیر در طول چند سال اخیر علاوه بر برنامه‌های فرهنگی ، تبلیغی که عمدتاً متمرکز در دو مقطع زمانی دهه امامت و ولایت ( عید سعید قربان تا عید سعید غدیر )‌که به ترویج و تبیین فرهنگ غنی غدیر ، نقش غدیر در جامعه و ‌فلسفه و پیام غدیر و نیز ایام الله میلاد نور (دهم رجب ـ میلاد جواد‌الائمه‌‌‌ـ‌ ، لغایت سیزدهم رجب ـ میلاد امیرالمؤمنین ‌‌ـ) که به تبلیغ و ترویج فضایل امیرالمؤمنین و جواد الائمه‌،‌ آموزه‌های علوی و سیره عملی امیرالمؤمنین  اختصاص دارد ؛ برنامه‌های علمی ،‌پژوهشی و معرفت‌افزای غدیری از قبیل برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی غدیر شناسی و پاسخگویی به شبهات ،‌همایش‌های علمی و جشنواره‌های فرهنگی را در طول سال در دستور کار خود قرار داده است . و در پایان ضمن بیان برخی از برنامه‌های پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی ، ادامه همکاری‌‌های فرهنگی را در چارچوب تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی خواستار شد .

مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن خیر مقدم به آیت الله صدیقی و هیئت همراه ، با اشاره به نقش مستقیم وزارتخانه متبوعش در دوران دفاع مقدس ؛ اهم اهداف ،‌ برنامه‌ها و اقدامات وزارت‌ راه و شهرسازی را در دو حوزه راه و شهرسازی تشریح و اظهار داشت وزارت راه و شهرسازی برای تمامی پروژه‌های عمرانی خود پیوست فرهنگی دارد و به مباحث فرهنگی ،‌ دینی و اسلامی توجه ویژه شده است . و افزود تکمیل واحد‌های مسکن مهر ، اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، ایجاد بزرگراه‌ها و پروژه‌های عمرانی از طریق وزارت راه و شهرسازی مورد اهتمام قرار گرفته است .

وی همچنین با اشاره به اینکه سامان‌ دهی نمازخانه‌های بین راهی ‌، برنامه‌ریزی برای احداث ۱۱۰ نماز‌‌خانه بین شهری در کشور ، سامان‌دهی نمازخانه‌ها و ایجاد باجه‌کتابخوانی در فرودگاه‌های کشور ،‌ احداث فضاهای خدماتی نظیر مسجد ، مدرسه و … در شهر‌های جدید ،‌ ایجاد نگاه اسلامی و علوی در شهرسازی و … از جمله اقدامات دوره جدید وزارت راه و شهرسازی است افزود با بنیاد بین المللی غدیر نیز با افتخار آمادگی توسعه همکاری‌‌های فرهنگی را داریم .

آیت الله کاظم صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ،‌ولایت امیرالمؤمنین را ادامه رسالت نبوت و نبی مکرم اسلام` عنوان کرد و افزود امروز ولایت امام خمینی و در ادامه آن ولایت مقام معظم رهبری (‌مد ظله‌العالی) نیز جلوه ولایت امیرالمؤمنین است و انقلاب اسلامی نشأت گرفته از پیام غدیر است .

امروز خدا را شکر می‌کنیم که در حکومت اسلامی و غدیری زندگی می‌کنیم که البته این وظیفه ما را در قبال انقلاب اسلامی و مردم سنگین‌تر می‌کند .

محبت امیرالمؤمنین محک است ، امیرالمؤمنین قرآن ناطق است ، امیرالمؤمنین میزان الاعمال است ، مولود مکه مکرمه ، مطهر کعبه معظمه ، قسیم الجنه و النار ،‌رئیس ائمه اطهار است .

ولایت امیرالمؤمنین مبنای همه امور خیر در عالم است ،‌ هر قدر کسی بیشتر محب علی باشد در‌جه‌اش بالاتر است ، آنان که محبت مولا را دارند بهشتی‌اند ، ‌میزان ارتقاء درجات بهشت نیز به اعتبار میزان محبت و معرفت به امیرالمؤمنین علیه السلام است ، ‌مبنای حکومت ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ، احیای غدیر است . طرح تحقق حاکمیت خداست ،‌زندگی غدیری را امام بزرگوارمان  در ایران اسلامی پیاده کرد .

از این رو به همه شما تبریک می‌گویم که در چنین کشوری زندگی می‌کنید . هر‌کسی توفیق خدمت به امیرالمؤمنین علیه السلام و غدیر امیرالمؤمنین علیه السلام را ندارد و این نعمت را قدر بدانید و از این فرصت برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم و انقلاب اسلامی و غدیر استفاده کنید .

اکنون هم که درِ محبت علی علیه السلام به رویتان گشوده شده است ،‌ فرهنگ علوی ، ‌سیره علوی ، عشق علوی ، پیام علوی ،‌ الگوی علوی ،‌ مدیر علوی و … را پاس بدارید و مُبلغ آن باشید . 


منبع : روابط عمومی بنیاد غدیر