تاریخ : 08:55 - 1399/10/24
کد خبر : 466409
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 ۸ علت تعریق شبانه

۸ علت تعریق شبانه

تعریق شبانه واقعی گرگرفتگی‌های شدیدی است که در شب اتفاق می‌افتد و می‌تواند لباس و ملحفه شما را خیس کند و مرتبط با یک محیط بیش از حد گرم نیست.

به گزارش کارگر آنلاین،  توجه به این نکته مهم است که تشخیص گرگرفتگی (گرما و قرمزی صورت یا بدن) ممکن است از تعریق واقعی و نشانه یک شب سخت باشد.
دلایل مختلفی برای تعریق شبانه وجود دارد. برای یافتن علت، یک پزشک باید شرح حال پزشکی مفصلی دریافت کند و آزمایشاتی را برای تعیین اینکه چه وضعیت پزشکی مسئول تعریق شبانه است، تجویز کند. برخی از شرایط شناخته شده‌ای که می‌تواند باعث تعریق شبانه شود:

1. یائسگی
گرگرفتگی همراه با یائسگی می‌تواند در شب اتفاق بیفتد و باعث تعریق شود. این یکی از علل بسیار رایج تعریق شبانه در زنان است.

2. هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک
 هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک بیماری است که در آن بدن به طور مزمن و بدون هیچ دلیل پزشکی قابل تشخیصی بیش از حد عرق تولید می‌کند.

3. عفونت‌ها
 سل عفونتی است که بیشتر با تعریق شبانه همراه است. اما عفونت‌های باکتریایی، مانند آندوکاردیت (التهاب دریچه‌های قلب) ، استئومیلیت (التهاب در استخوان‌ها) و آبسه‌ها می‌توانند باعث تعریق شبانه شوند. تعریق شبانه علامت عفونت HIV   نیز است.

4. سرطان‌ها
تعریق شبانه یکی از علائم اولیه برخی سرطان‌ها است. شایع‌ترین نوع سرطان همراه با تعریق شبانه، لنفوم است. با این حال، افرادی که سرطان تشخیص داده شده ندارند، اغلب علائم دیگری مانند کاهش وزن غیرقابل توجیه و تب دارند.

5. داروها
 مصرف برخی از داروها می‌تواند منجر به تعریق شبانه شود. داروهای ضد افسردگی نوعی داروی رایج است که می‌تواند منجر به تعریق شبانه شود. از 8٪ تا 22٪ افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند تعریق شبانه دارند. سایر داروهای روانپزشکی نیز با تعریق شبانه همراه بوده‌اند. داروهایی که برای کاهش تب مصرف می‌شوند، مانند آسپرین و استامینوفن، گاهی اوقات منجر به تعریق می‌شوند. بسیاری از داروهای دیگر می‌توانند باعث تعریق شبانه یا گرگرفتگی شوند.

6. افت قند خون
 قند خون پایین می‌تواند باعث تعریق شود. افرادی که انسولین یا داروهای خوراکی دیابت مصرف می‌کنند ممکن است در شب دچار افت قند خون شوند که همراه با تعریق باشد.

7. اختلالات هورمونی
 تعریق یا گرگرفتگی با چندین اختلال هورمونی از جمله فئوکروموسیتوما (تومور نادر سلولهای مدولای آدرنال)، سندرم کارسینوئید و پرکاری تیروئید دیده می‌شود.

8. شرایط نورولوژیک
به طور غیرمعمول، شرایط نورولوژیک از جمله اختلال بازخورد اتونومیک، سیرنگومیلیای (حباب نخاعی) پس از سانحه، سکته مغزی و نوروپاتی خودمختار ممکن است باعث افزایش تعریق شود و منجر به تعریق شبانه شود.


منبع : سلامت