تاریخ : 14:45 - 1399/10/24
کد خبر : 468402
سرویس خبری : حوادث
 

دستگیری ۵۳۳ مجرم و جمع‌آوری ۱۴۸ معتاد متجاهر در غرب تهران

دستگیری ۵۳۳ مجرم و جمع‌آوری ۱۴۸ معتاد متجاهر در غرب تهران

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری ۵۳۳ مجرم و جمع‌آوری ۱۴۸ معتاد متجاهر در غرب استان تهران خبر داد.

سردار کیوان ظهیری در اجرای دومین مرحله از طرح «آرامش» که با هدف مبارزه با سرقت، قاچاق، فروش مواد مخدر و جرائم مرتبط با آنها در فرماندهی انتظامی غرب استان تهران به اجرا درآمد گفت: در اجرای این طرح که در سطح تمام شهرستان‌های غرب استان تهران نظیر شهریار، رباط‌کریم، نسیم‌شهر، بهارستان و ... به اجرا درآمد، در مجموع ۵۳۳ سارق، مالخر، موادفروش و ... دستگیر  شدند.

وی با بیان اینکه در جریان این طرح ۸۹۱ فقره انواع پرونده سرقت، قاچاق کالا و موادمخدر کشف شد، گفت: همچنین ۹۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز از افراد دستگیر شده کشف و ضبط شد.

ظهیری تعداد مواد فروشان دستگیر شده در این طرح را نیز  ۱۵۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۳۱ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز در جریان این طرح کشف شد.

وی افزود: همچنین ۳۹ نفر نیز که اقدام به فروش محصولات و لوح‌های فشرده غیرمجاز و غیراخلاقی کرده بودند، از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینکه در جریان این طرح ۱۵ قبضه سلاح سرد و گرم نیز  کشف و ضبط شد، گفت:  ۱۵ نفر از دستگیرشدگان در این طرح قاچاقچی اسلحه بودند که به پرونده‌شان به طور ویژه رسیدگی شده و تحویل مقام قضائی شدند.

 ظهیری  از دستگیری ۷۲  قاچاقچی کالا نیز خبر داد و گفت: در این طرح ۲۲ فقره پرونده در حوزه قاچاق کالا تشکیل و انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد. یکی از آخرین عملیات‌ها در این حوزه کشف ۱۰۰ تن روغن احتکار شده به ارزش ۸۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه در جریان اجرای این طرح ۵۷۲ فقره پرونده سرقت نیز کشف شد، خاطرنشان کرد: با اجرای ۱۷۰ حکم قضائی ۲۵۳ سارق و مالخر دستگیر و  ۵ باند بزرگ سرقت نیز منهدم شد.  اموال مسروقه کشف شده از این افراد بیش از ۱۳ میلیارد ریال ارزش ریالی دارد.

به گفته فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران  در اجرای دومین مرحله از طرح آرامش ۱۴۸ نفر از معتاد متجاهر در این محدوده نیز جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد و مراکز بازپروری تحویل داده شدند.

ظهیری با تاکید بر اینکه طرح عملیاتی آرامش در غرب استان تهران به طور مستمر اجرا شده و مقطعی نیست، گفت: تمامی افراد دستگیر شده در این طرح پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.


منبع : hadese24