تاریخ : 16:49 - 1399/10/24
کد خبر : 468959
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

جدید‌ترین شاسی بلند الکتریکی هیوندای رونمایی شد

جدید‌ترین شاسی بلند الکتریکی هیوندای رونمایی شد

جدیدترین شاسی بلند الکتریکی هیوندای امکان انعطاف پذیری بیشتر را فراهم می‌کند و به Ioniq ۵ اجازه می‌دهد تا ظاهری متفاوت تر نسبت به قبل داشته باشد.

 هیوندای قرار است در فوریه امسال خودرو جدید خود را که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، معرفی کند. آنطور که هیوندای اعلام کرده است این خودروی الکتریکی  به نام Ioniq ۵  قرار است برای سال  ۲۰۲۲  به بازار عرضه شود.

آیونیک ۵ اولین محصول هیوندای بوده که روی پلتفرم E-GMP توسعه یافته و دارای یک پک باتری تخت و گسترده در کف کابین خودرو است. پلتفرم E-GMP به ذات یک پلتفرم عقب محرک بوده و به نوعی طراحی شده که موتور الکتریکی روی اکسل عقب نصب شود؛ ولی آیونیک ۵ از آنجایی که یک اسیووی محسوب می‌شود، دارای یک موتور الکتریکی اضافی علاوه بر اکسل عقب روی محور جلو است.

هیوندای می‌گوید این خودرو دارای چهار چراغ روشنایی در  روز به شکل مربع بوده و طراحی چراغ‌های عقب به شکل مستطیل  است که ظاهری شیک به خود گرفته است. در جلو، Ioniq ۵ دارای یک کاپوت تاشوی است، در این خودرو منحصر به فرد شکاف‌های ظاهری کاهش یافته است همچنین سیستم آیرودینامیک بهبود یافته است.

///

چرخ‌های جذاب ۲۰ اینچی در Ioniq ۵ دارای طراحی هندسی و دارای شکل توربین هستند. معماری جدید E-GMP امکان انعطاف پذیری بیشتر  را فراهم می‌کند و به Ioniq ۵ اجازه می‌دهد تا ظاهری متفاوت تر نسبت به قبل داشته باشد. 

///

Ioniq ۵ اولین هیوندای سوار بر E-GMP خواهد بود که دارای یک باتری تخت و شبیه اسکیت بورد در زیر کف خودرو است. E-GMP به لطف یک موتور الکتریکی قدرتمند در محور عقب، محرک چرخ عقب است، اما Ioniq ۵ به عنوان یک شاسی بلند، با یک موتور اضافی در محور جلو به صورت استاندارد عرضه می‌شود.

جدید ترین شاسی بلند الکتریکی هیوندای رونمایی شد

این معماری همچنین قابلیت شارژ سریع را دارد که می‌تواند با استفاده از استاندارد WLTP فقط در عرض ۵ دقیقه ۱۰۰ کیلومتر برد اضافه کند.  به نظر می‌رسد هیوندای Ioniq ۵، ۲۰۲۲ خودرویی متمایز نسبت به مابقی تولیدات باشد، قسمت جلویی بسیار کوچک تر از قبل طراحی شده و فضای خوبی برای مسافران طراحی شده است.

جدید ترین شاسی بلند الکتریکی هیوندای رونمایی شد

طراحی قسمت عقب ضمن دارابودن خطوط صاف و کم عمق، حالتی مدرن و در عین حال هم مقداری رترو استایل دارد. به طور کلی باید اظهار کرد که آیونیک ۵ به طرز شگفت آوری با ترکیب چند زبان طراحی مختلف خلق شده که همین موضوع موجب خاص بودن آن شده است. این اسیووی الکتریکی قرار است که در ماه فوریه به صورت کامل رونمایی شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان