تاریخ : 18:35 - 1399/10/24
کد خبر : 469312
سرویس خبری : فرهنگی
 

آوای خوش قرآن در بیت‌الزهرای شهیدسلیمانی

آوای خوش قرآن در بیت‌الزهرای شهیدسلیمانی

اعضای کاروان قرآنی انقلاب پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، به اجرای برنامه قرآنی در بیت‌الزهرا(س) کرمان پرداختند.

 چهارشنبه 24 دی‌ماه در دومین ایستگاه خود به کرمان، دیار کریمان رسید و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، بر مزار نورانی ایشان به اهدای گل و نثار فاتحه پرداخت.

کاروان قرآنی انقلاب سپس با حضور در بیت‌الزهرا(س) کرمان، منزل پدری شهیدسلیمانی و محل دفن شهید گمنام، به اجرای برنامه قرآنی پرداخت.

در ابتدای این محفل که با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، سیمای استان کرمان و رادیوقرآن همراه بود، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان به ارائه تلاوتی فنی و زیبا از سوره آل عمران پرداخت.

در ادامه این برنامه، گروه تواشیح نورالزهرا، گروه ممتاز استان کرمان که در سی‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم رتبه چهارم را کسب کرد، به اجرای برنامه پرداخت.

سپس نوبت به عادل رضایی، ذاکر اهل بیت(ع) رسید تا همزمان با ایام فاطمیه، به ذکر مصیبت بانوی بزرگ اسلام، فاطمه زهرا(س) و مرثیه‌ در رثای سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در این محفل اظهار کرد: باید بکوشیم با الگویی که اهل بیت(ع) ارائه می‌دهند، زندگانی قرآنی داشته باشیم. کاروان قرآنی انقلاب نیز گامی برای توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج زندگانی قرآنی است. این محافل را مدیون شهدای مدافع حرم هستیم که به ما امنیت بخشیدند. آنان امنیتی برای ما ایجاد کردند که در بیت الزهرا(س) به یاد حاج قاسم تلاوت کنیم.

وی در ادامه با اشاره شخصیت شهیدسلیمانی گفت: سردار سلیمانی با بزرگ‌شدن در مکتب قرآن به مقام «عند ربهم یرزقون» رسید. امروز که در محضر مقدس حاج قاسم، مهمان سفره شهدا در استان ولایتمدار کرمان هستیم، باید پیوند قرآن و حاج قاسم را به یادآوریم. ایشان مصداق کسی است که قرآن را فهمیده و به آن عمل کرده است. حاج قاسم بر اساس «من یتوکل علی الله فهو حسبه» پیش رفت و توانست داعشِ تا بن دندان مسلح را شکست دهد. حاج قاسم اسرائیل را با قدرت «من یتق الله یجعل له مخرجا» شکست داد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همه ما دست به دامن اهل بیت(ع) هستیم و در روایات داریم که اهل بیت(ع) خودشان دست به دامان مادرشان هستند. حضرت فاطمه زهرا(س) در حدیثی فرمودند: «من أصعد إلی‌الله خالص عبادته أهبط الله عزّ و جلّ إلیه أفضل مصلحته؛ هرکس که عبادتش را برای خدا خالص کند، خداوند بهترین مصلحتش را بر او نازل می‌کند».  

 حجت‌الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه حاج قاسم و شهدای انقلاب مصداق این حدیث از حضرت فاطمه زهرا(س) بودند، گفت: حاج قاسم امروز یک مکتب و روش سلوک است. ایشان الگوی انسان برتر پرورش‌یافته در مکتب اهل بیت(ع) است. دشمنان بدانند که خون حاج قاسم در رگ همه آزادگان جهان جاری شده و انتقامی سخت در راه است.

پایان‌بخش محفل کاروان قرآنی انقلاب در کرمان، تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان بود که آیاتی از سوره قاف را به زیبایی تلاوت کرد.

 


منبع : ایکنا