تاریخ : 19:50 - 1399/10/24
کد خبر : 469460
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

شاهد افزایش نسبی آمار کرونا هستیم

شاهد افزایش نسبی آمار کرونا هستیم

فرمانده ستاده مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت شاهد افزایش نسبی در آمار‌ها هستیم.

به گزارش کارگر آنلاین، آقای دکتر علیرضا زالی، درباره ارزیابی خود از روند افزیشی آمار کرونا در تهران افزود: ما در 24 ساعت گذشته شاهد افزایش نسبی در آمار هستیم با اینکه تا 24 ساعت قبل آمار ما در تهران رو به تنزل بود اما آمار 24 ساعت اخیر نشان دهنده خیز ملایم است که می تواند زنگ خطر جدی باشد.
وی گفت: طبیعتاً در روزهای آتی این آمار باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و باید در روزهای آینده زیر نظر داشته باشیم که آیا این یک تغییر گذرا و 24 ساعته است یا اینکه به یک الگو تبدیل می شود.
او افزود: اکنون قضاوت در این خصوص زود است اما نخستین بار ما در طول چند روز اخیر تعداد بیماران جدید بستری مان در بخش کرونا به 309 نفر رسیده است که طبیعتاً این روزها این آمار همیشه زیر 250 نفر بود اما امروز 309 بستری داشتیم که از این تعداد 131 بیمار در مراقبت ویژه بستری شدند تا مدت ها تعداد بیماران بستری ما در بخش مراقبت های ویژه زیر 100 نفر بود.
وی گفت: تعداد مراجعان بخش سرپایی ما نیز در حوزه درمان افزایش مختصری نشان می دهد که به هزار و 970 نفر رسیده است که این خیزی را نسبت به روزهای گذشته نشان می دهد.
فرمانده ستاده مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران افزود: معمولاً زود رس ترین علائم تغییر در آمار در مراجعان سرپایی ماست که این تغییر را ما اکنون شاهد هستیم و بعد از آن در میزان بستری جدید و عمومی است.
آقای دکتر زالی گفت: اگر چه تعداد بیماران بستری کلی در تهران امروز هزار و 800 مورد است که نسبتا به روزهای قبل کاهش را نشان می دهد و تعداد موارد بستری موجود در بخش های مراقبتی ویژه ما 730 بیمار است که باز هم کاهش را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.
وی افزود: تنها شاخصه ای که در 24 ساعت گذشته تغییر داشت تعداد جدید بستری در بخش های عادی و مراقبت ویژه است که اگر این افزایش آمار فقط در 24 ساعت اخیر باشد و تکرار نشود چندان اهمیتی ندارد اما اگر 48 ساعت آینده این آمار رو به افزایش باشد می تواند زنگ خطر جدی برای شکنندگی این شرایط و استمرار وضعیت قبلی تهران باشد.


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما