تاریخ : 15:05 - 1399/10/26
کد خبر : 473256
سرویس خبری : حوادث
 

آتش سوزی بی ام دبیلو در پارکینگ ساختمان مسکونی/نجات ۲۵ نفر از میان دود و آتش

آتش سوزی بی ام دبیلو در پارکینگ ساختمان مسکونی/نجات ۲۵ نفر از میان دود و آتش

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات ۲۵ نفر در پی آتش سوزی خودرو در پارکینگ ساختمان مسکونی خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١١:۴٨ روز جاری یک مورد آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در محله اختیاریه به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو های حامل تجهیزات پشتیبانی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک ساختمان ١٠ واحدی و پنج طبقه بود که در طبقه منفی یک و همکف آن پارکینگ واقع شده بود. در طبقه منفی یک سه دستگاه خودرو وجود داشت که یک دستگاه خودرو که بی ام دبیلو  بود دچار حریق شده و کاملا شعله ور بود.

ملکی افزود: تقریبا هیچ بخشی از این خودرو سالم نمانده بود و شدت دود و حرارت به حدی بود که گچ های سقف کاملا تخریب شده بود و دود بسیار زیادی طبقات بالایی را فرا گرفته بود.

وی با بیان اینکه افراد بسیاری در منازل خود محبوس شده بودند گفت: آتش نشانان تحت تدابیر عملیاتی با تجهیزات خاموش کننده به طبقه منفی یک نفوذ کردند و گروه دیگر با دستگاه های تنفسی به طبقات بالایی رفتند و ساکنان را خارج کردند. در نهایت همه ساکنان شامل ٢٠ خانم و پنج آقا با سنین مختلف به سلامت خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: در این بین خانمی که مشکل جسمانی داشت را هم با احتیاط کامل از ساختمان خارج کردند. این حادثه هیچ مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت.

وی گفت: حریق خاموش و از گسترش آن به اطراف که چندین خودرو دیگر وجود داشت جلوگیری شد. نفرات خارج شدند و محل به عوامل انتظامی و مالکان تحویل داده شد.

وی افزود: در گذشته هم تاکید کرده بودیم که وجود سیستم های ایمنی، در های مقاوم در برابر حریق، سیستم های اعلام و اطفا حریق از به خاطر افتادن جان و مال شهروندان جلوگیری می کند.


منبع : hadese24