تاریخ : 09:06 - 1399/10/27
کد خبر : 474382
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 ۱۰ خبر مهم برای بورس امروز / آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران

۱۰ خبر مهم برای بورس امروز / آخرین سیگنال‌ها برای سهامداران

شاخص بازار سهام هفته گذشته بازدهی منفی شش درصدی داشته است. اما در هفته آتی برخی از کارشناسان امیدوار به بهبود روند شاخص هستند. آخرین اخبار احتمالا موثر بر بازار سهام حاوی چه سیگنال‌هایی هستند؟

به گزارش کارگر آنلاین، شاخص بازار سهام هفته گذشته بازدهی منفی شش درصدی داشته است. اما در هفته آتی برخی از کارشناسان امیدوار به بهبود روند شاخص هستند. آخرین اخبار احتمالا موثر بر بازار سهام حاوی چه سیگنال‌هایی هستند؟

ـ در ادامه تلاش‌های ضد ایرانی دونالد ترامپ در روزهای پایانی کار خود در کاخ سفید، ایالات متحده آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه چندین شخص و نهاد ایرانی اعمال کرد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی اظهارکرد: فشار ناشی از تحریم‌ها، خصوصا تشدید انتظارات، درافزایش قیمت ارز مؤثر و تعیین کننده بوده است؛ لذا انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت بکند.

ـ نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفته است: آزادسازی قیمت ۱۰ مدل خودرو به تعویق افتاد. با توقف خرید و فروش خودرو واسطه‌ها از بازار فرار کردند.

ـ در حالی که چند هفته‌ای است از عرضه اولیه جدیدی خبری نبوده اما با اعلام عرضه اولیه سرخابی‌ها در دهه فجر، به نظر می‌رسد سهامداران در روزهای آتی شاهد عرضه اولیه نمادهای جدیدی باشند.

ـ رئیس ستاد مدیرت سوخت نیروگاه‌ها با بیان اینکه نیروگاه‌های ما توان تولید ۲ برابر ظرفیت برق را در کشور دارند، گفت: ظرفیت نیروگاه‌های ما کامل است و به اندازه نیاز مصرف، برق تولید می‌شود.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه تاکید دولت بر این است که قدرت خرید مردم را در سال آینده تا ۲۵ درصد بالاببریم و فشار جدیدی به مردم وارد نشود، گفت: در پایان سال ۹۹ شاهد یک حرکت باثبات در اقتصاد کشور هستیم و مردم یک افق روشن‌تری را در پیش چشم خود می‌بینند.

ـ مجلس نمایندگان آمریکا در پایان جلسه اخیر خود به استیضاح دونالد ترامپ رای داده است و پس از این، شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا ارسال خواهد کرد.

ـ وزارت خارجه کره جنوبی ضمن تاکید بر شکست ماموریت دیپلماتیک قائم‌مقام وزارت خارجه این کشور برای رفع توقیف نفتکش کره جنوبی در آب‌های ایران اعلام کرد رایزنی‌ها بین دو کشور ادامه دارد.

ـ سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه از سفر وزیرخارجه ایران به مسکو و دیدار با سرگئی لاوروف در روز ۲۶ ژانویه(۷‌بهمن ماه) خبر داده است.

ـ مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۵ با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه در منطقه عمومی کویر مرکزی ایران با شلیک انبوه موشک‌های بالستیک زمین به زمین و اجرای عملیات توسط پهپاد‌های تهاجمی بمب افکن برگزار شد.


منبع : تجارت نیوز