تاریخ : 07:15 - 1399/11/01
کد خبر : 486938
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

ریزش بزرگ دلار در دی ماه ۹۹ / آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بهمن چقدر بود؟

ریزش بزرگ دلار در دی ماه ۹۹ / آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بهمن چقدر بود؟

دلار در دی ماه، بیش از ۱۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد و در مرز ۲۲ هزار تومان به کار خود پایان داد.آخرین قیمت آن تا پیش از شروع بهمن چقدر بود؟

کارگرآنلاین| اسکناس آمریکایی در دی ماه ۹۹، بیش از ۱۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد و در مرز ۲۲ هزار تومان به کار خود پایان داد. آخرین قیمت دلار تا پیش از شروع بهمن چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: پس از ریزش بزرگ آذر۹۷، دلار یک‌بار دیگر دچار ابرریزش شد. در دی ماه ۹۹، اسکناس آمریکایی بیش از ۱۳ درصد افت قیمت را تجربه کرد و در مرز ۲۲ هزار تومان به کار خود پایان داد. بازار دلار در آبان ماه نیز بیش از ۸ درصد از ارزش خود را از دست داده بود و در ماه سوم پاییز هم افت ۹/ ۱ درصدی را به ثبت رسانده بود.

به این ترتیب می‌توان گفت که بازدهی کاهشی دلار هت‌تریک کرده است، امری که بیان‌کننده تغییر انتظارات معامله‌گران بازار پس از برگزاری انتخابات آمریکا در آبان ماه است. آخرین باری که در سال‌های اخیر، دلار توانسته بود طی یک ماه افت بیشتری را نسبت به دی ماه ۹۹ ثبت کند، به آذر سال ۹۷ برمی‌گشت، جایی که این ارز نزدیک به ۲۰ درصد نزول قیمت را به ثبت رسانده بود.

ریزش بزرگ دلار در دی ماه در حالی اتفاق افتاد که در روز آخر شرایط متفاوتی بر بازار ارز و سکه حکمفرما بود و برخلاف روزهای قبل بیشتر معامله‌گران در موقعیت خرید قرار گرفته بودند.

نتیجه افزایش خریدها، برگشت دلار به کانال ۲۲ هزار تومانی با افزایش ۴۰۰ تومانی بود. این افزایش به ۴ روز افت متوالی اسکناس آمریکایی خاتمه داد. از نگاه برخی فعالان، شماری از معامله‌گران تصور کردند که قیمت دلار به کف برخورده است، در نتیجه خریدهای خود را شروع کردند.

با این حال، گروه دیگری اعتقاد داشتند، پس از افت بیش از ۲ هزار تومانی طی دو روز کاری، طبیعی بود که بازار مقداری اصلاح قیمت را تجربه کند. از نگاه آنها، بازار هم چنان استعداد افت به سوی نرخ‌های پایین تر را دارد و به برگشت دلار در انتهای وقت روز سه‌شنبه اشاره می‌کردند. گفته می‌شد که بعد از ساعت ۴ بعدازظهر، اسکناس آمریکایی به کانال ۲۱ هزار تومانی بازگشته بود.