تاریخ : 15:20 - 1399/11/01
کد خبر : 488875
سرویس خبری : حوادث
 

محموله خمیر بازی های سرطان زا در اردبیل جمع‌آوری شد

محموله خمیر بازی های سرطان زا در اردبیل جمع‌آوری شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ۲۴۷ بسته خمیر بازی غیربهداشتی و سرطان‌زا در اردبیل جمع‌آوری شد.

علی رحیمی‌آذر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای سیاست‌های سازمانی و مدیریتی اکیپی مشتکل از رئیس شعبه سیار تعزیرات و بازرسان سازمان صمت در قالب گشت مشترک از اسباب‌بازی فروشی‌های شهر اردبیل بازدید کردند.

وی اظهارکرد: در بازرسی از این فروشگاه‌ها ۲۷۴ بسته خمیربازی غیربهداشتی و سرطان‌زا کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و متصدی فروشگاه‌های متخلف برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی به سیستم قضایی معرفی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: تامین سلامتی مردم یکی از اولویت‌های مسئولان است و به خطر انداختن آن قابل اغماض نیست.

رحیمی‌آذر ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

وی گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و بیان‌کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

 وی از شهروندان خواست گزارش‌های خود در رابطه با هر نوع تخلفات از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه توزیع، احتکار و قاچاق کالا  را از طریق سامانه ارتباطی ۱۳۵ تعزیرات و یا ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند.

خمیر بازی اسلایم (Slime) که به خمیر جادویی معروف است از وسایل بازی محبوب کودکان به شمار می‌رود اما طبق آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه‌های غذا و داروی کشور، خاصیت سرطان‌زایی این نوع خمیرهای بازی به اثبات رسیده است.

به گفته کارشناسان خمیر بازی اسلایم به دلیل دارا بودن سطح بالایی از عنصر بور برای کودکان مضر است و قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از این عنصر می‌تواند موجب التهاب پوستی، اسهال، استفراغ و حتی افسردگی شود.

عنصر شیمایی بور در ماده معدنی بوره یافت می‌شود که این عنصر به طور معمول در ساخت خمیرهای بازی اسلایم به کار گرفته می‌شود تا این محصول چسبندگی لازم را پیدا کند.


منبع : hadese24