تاریخ : 07:28 - 1399/11/02
کد خبر : 490494
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲ بهمن چقدر بود؟

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲ بهمن چقدر بود؟

دیروز سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

کارگر آنلاین |  قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱ بهمن با ۳۰,۱۰۰ تومان افزایش، ۹۹۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای اقدامات محرک مالی گسترده دولت جدید آمریکا برای تقویت اقتصاد آسیب‌زده از کرونا، افزایش یافت.

در معاملات چهارشنبه بهای هر اونس طلا به ۱۸۶۷ دلار ( تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران) رسید. با توجه به موضع بایدن درخصوص اقدامات محرک مالی، طلا به انتظارات تورمی بالاتر واکنش نشان می‌دهد. با این حال رشد قیمت طلا در کوتاه‌مدت به‌دلیل بازده بالاتر و رشد دلار محدود خواهد بود.

طلا پناهگاه امنی در برابر تورم و افت ارزش ارز در نتیجه اقدامات محرک مالی و پولی به شمار می‌رود و بازده پایین‌تر خزانه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را که بازدهی ندارد، کاهش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن می‌افزاید. انتظار می‌رود، اونس طلا همچنان پتانسیل صعود به ۲ هزار دلار را تا چند ماه آینده داشته باشد.

افزایش قیمت سکه

در معاملات روز چهارشنبه اولین روز معاملاتی بهمن ماه، سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید. به‌رغم افزایش سکه در روز سه‌شنبه و ادامه صعود تا روز بعد این فلز گرانبها طی یک ماه گذشته بازدهی منفی ۳/ ۱۴ درصدی داشته است. به گفته فعالان، بخشی از این افزایش روز گذشته ناشی از رشد بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

در کنار این، رشد قیمت دلار و توقف روند نزولی نیز تاثیر زیادی بر رفتار معامله‌گران بازار سکه داشت. قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.به نظر می‌رسد تا زمانی که نرخ ارز داخلی و طلا جهانی به یک ثبات نسبی برسند نوسانات در این بازار ادامه‌دار باشد.

کارگر آنلاین