تاریخ : 22:38 - 1399/11/02
کد خبر : 492453
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

حناچی عذرخواهی کند/ سوخت شرکت سیمان آبیک گاز است نه گازوئیل

حناچی عذرخواهی کند/ سوخت شرکت سیمان آبیک گاز است نه گازوئیل

مدیرعامل سیمان آبیک گفت: از مشاهده مطالب آقای حناچی، شهردار محترم تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک متعجب و عمیقا متاسف شدم؛ چرا که مطالب ادعایی ایشان غیر واقعی و نشان از بی اطلاعی و یا اطلاعات کاملا غلط از سیمان آبیک است.

 پیروز حناچی شهردار تهران روز گذشته در سخنانی در ارتباط با آلودگی هوای تهران گفته بود اگر در آبیک و قزوین گازوئیل پر گوگرد سوزانده شود قطعا تأثیرش به تهران خواهد رسید. این سخنان در حالی مطرح می شود که مدیر عامل شرکت سیمان آبیک این ادعای شهردار تهران را رد و می گوید سوخت این شرکت بر مبنای گاز است و نه گازوئیل. گفتگو با حمید فرمانی مدیر عامل شرکت سیمان آبیک را می‌توانید در ادامه بخوانید:

پاسخ شما به ادعای شهردار تهران مبنی بر مصرف گازوئیل در شرکت سیمان آبیک و اثر آلایندگی آن بر هوای تهران چیست؟

از مشاهده مطالب آقای حناچی، شهردار محترم تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک متعجب و عمیقا متاسف شدم؛ چرا که مطالب ادعایی ایشان غیر واقعی و نشان از بی اطلاعی و یا اطلاعات کاملا غلط از سیمان آبیک است.

آقای حناچی عنوان داشتند در سیمان آبیک قزوین، گازوئیل با گوگرد بالا مصرف می‌شود. آقای شهردار باید بدانند اولا سیمان آبیک در استان البرز واقع شده است و نه استان قزوین، ثانیا در حدود نیم قرن از فعالیت این شرکت، حتی یک لیتر گازوئیل هم در فرآیند تولید مصرف نشده چرا که اساسا سوخت آن بر مبنای گاز است و نه گازوئیل؛ ثالثا در طی ۳ سال گذشته علیرغم اینکه مجاز به استفاده از مازوت به عنوان سوخت جایگزین در ماه‌های سرد سال بوده است و لیکن به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست و متعهد به هوای پاک و توجه به مسئولیت اجتماعی، از این ماده سوختی استفاده نکرده است و رابعا حدود یک ماه است به خاطر محدودیت‌های اعمالی در مصرف گاز و برق، فرایند تولید شرکت کاملا متوقف است. و بهتر بود آقای حناچی با مطالعه و کسب اطلاعات دقیق از جایگاه ملی و منطقه‌ای شرکت سیمان آبیک به عنوان بزرگترین و برترین شرکت تولید سیمان کشور و منطقه اظهار نظر می‌کردند.

شرکت سیمان آبیک چه اقداماتی در راستای محافظت از محیط زیست تاکنون انجام داده است؟

اقدامات داوطلبانه این شرکت در حوزه محیط زیست منجمله سرمایه گذاری هنگفت در ارتقای سیستم فیلتراسیون، ایجاد فضای سبز 217 هکتاری، مدیریت پسماند، بهینه‌سازی مصرف انرژی با طراحی و تولید سیمان‌های مخلوط، کنترل نشتی‌ها و بازیافت تمامی ضایعات، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و نهایتاً اخذ لوح سپاس صنعت سبز و دوستدار محیط زیست، قابل توجه است.

از همین رسانه مراتب قدردانی خویش از اقدامات فوق و کارکنان خدوم، متعهد و متخصص این شرکت که نقش به‌سزایی در عمران و آبادانی و توسعه شهر و استان تهران ایفا کرده و می‌کنند، اعلام می‌کنم.

توصیه شما به آقای حناچی شهردار تهران چیست؟

توصیه می کنم ایشان علاوه بر پرهیز از هرگونه فرافکنی، بیان مطالب غیرواقع و متهم سازی سایرین، بر انجام وظایف ذاتی و قانونی آن دستگاه در موضوع هوای پاک، متمرکز شوند.

از این رو از شهردار‌ تهران انتظار است تا نسبت به بیان اطلاعات کاملا غلط در سخنان خود که می‌تواند باعث تشویش اذهان عمومی نسبت به برند خوشنام سیمان آبیک گردد ،عذرخواهی نمایند.


منبع : سراج 24