تاریخ : 15:35 - 1399/11/04
کد خبر : 496997
سرویس خبری : حوادث
 

زخمی شدن محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

زخمی شدن محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز

یک محیط بان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی بوجاق کیاشهر زخمی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان امروز گفت : 3 شکارچی غیرمجاز ، یعقوب رخش بهار محیط بان پارک ملی بوجاق کیاشهر را هنگام گشت زنی در این پارک ، از پشت سر با چوب دستی از ناحیه سر زخمی کردند.

 ساسان اکبری پور افزود : محیط بان زخمی به بیمارستان منتقل شد.

 وی با اشاره به گشت محیط بانان در پارک ملی بوجاق کیاشهر برای حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از ورود شکارچیان غیر مجاز به این منطقه گفت : 3شکارچی غیرمجاز شناسایی شده و حکم قضایی دستگیری آنها صادر شد.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به سرشماری بیش از 65 هزار قطعه پرنده مهاجر در پارک ملی بوجاق ، اضافه کرد : امسال با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های شدید برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در این پارک ، تعداد پرندگان مهاجر در مقایسه با پارسال 3 برابر افزایش یافته است.

 پارک ملی بوجاق کیاشهر با وسعت بیش از 3 هکتار و برخورداری از محیط خشکی و آبی ، بعد از تالاب بین المللی انزلی از مهمترین زیستگاه های شمال کشور برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

 سالانه هزاران قطعه پرندگان مهاجر نظیر قو ، غاز خاکستری و مرغابی از مناطق سردسیر سیبری و اروپای شمالی برای زمستان گذرانی در پارک ملی بوجاق فرود می آید.


منبع : hadese24