تاریخ : 11:07 - 1395/01/19
کد خبر : 49803
سرویس خبری :
 

تعدیل حدود ۲۰۰۰ کارگر در بخش قطعه‌سازی خراسان رضوی

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی:

تعدیل حدود ۲۰۰۰ کارگر در بخش قطعه‌سازی خراسان رضوی

رئیس انجمن قطعه‌سازان خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰۰۰ کارگر در بخش قطعه‌سازی خراسان رضوی در طول سال گذشته تعدیل شده اند.

کارگرآنلاین: ابوالقاسم آروند گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر تعدیل نیروی جدید در واحدهای قطعه سازی برای سال نو گرفته نشده و امید می‌رود با پرداخت مطالبات کارخانه‌ها نیازی به این امر به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه رکود بسیار زیادی در بخش قطعه سازی خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود رایزنی‌های انجام شده هنوز سایپا به تعهدات خود در مقابل مطالبات قطعه سازان پاسخ نداده است.

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی در ارتباط با میزان بدهی سایپا به این بخش، تصریح کرد: میزان دقیق این بدهی هنوز مشخص نیست اما می‌توان گفت که مطالبات این بخش از شرکت سایپا حدود چند صد میلیارد تومان بوده که سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی شده است.

آروند افزود: البته باید گفت که ساپکو تا حدود زیادی مطالبات خود را پرداخت کرده و این موضوع سبب گشایش در برخی از امور قطعه سازان خراسان رضوی شده است.

وی در ارتباط با مشکلاتی که گریبان صنعت قطعه سازی در خراسان رضوی را گرفته است، تصریح کرد: نیاز به ماشین آلات و فناوری‌های روز برای صنایع گروه خودروسازی در خراسان رضوی مشهود بوده و باید در این حوزه دولت حمایت‎های ویژه‌ای را به عمل بیاورد./تسنیم