تاریخ : 00:08 - 1399/11/05
کد خبر : 498080
سرویس خبری : فرهنگی
 

این خیریه، زنان را خیاط می‌کند+عکس

این خیریه، زنان را خیاط می‌کند+عکس

مسئول خیریه حب‌الحسین با اشاره به اینکه در حوزه کارآفرینی یک کارگاه خیاطی ایجاد کردیم، گفت: با کمک خیرین چرخ خیاطی مجهز، اتو صنعتی و ... تهیه کردیم تا به زنان سرپرست خانوار به طور رایگان علاقه‌مند خیاطی بیاموزیم.

سپیده‌سادات گل‌سرخی مسئول خیریه حب‌الحسین داشت: این خیریه شهریورماه امسال با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در محله نارمک تهران ایجاد شد، اما با اوج‌گیری ویروس کرونا در فصل پاییز نتوانستیم در گام اول برای دستیابی به هدف خود قدم برداریم.

تهیه سبد کالا و وسایل گرمایشی برای نیازمندان

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۵ خانواده نیازمند زیر پوشش این خیریه هستند، افزود: به دلیل نبود شرایط برای کارآفرینی، در حوزه توزیع اقلام غذایی، تهیه گوشت قربانی در ابتدای هرماه و تهیه وسایل گرمایشی همچون بخاری برای خانواده‌های نیازمند اقدام کردیم.

گل‌سرخی ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی هرماه در این خیریه با کمک مردم انجام می‌شود که در آخرین مرحله به خانواده‌های نیازمند در مسگرآباد کمک‌رسانی کردیم.

ایجاد کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار

مسئول خیریه حب‌الحسین با اشاره به اینکه برای نیل به هدف کارآفرینی مدتی است که کارگاه خیاطی را ایجاد کردیم، افزود: با کمک خیرین چرخ خیاطی مجهز، اتو صنعتی و .. تهیه کردیم و یک مربی را نیز دعوت کردیم تا به زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند، به طور رایگان خیاطی بیاموزد تا بستری برای اشتغال‌زایی آن‌ها شود.

وی افزود: البته به دلیل شرایط کرونایی این کلاس‌ها به صورت محدود و روزانه با حضور ۳ کارآموز برگزار می‌شود تا فاصله‌گذاری و پروتکل‌های مطرح شده رعایت شود و این نیت خیر ما خدایی نکرده مسبب افزایش این بیماری نشود.

گل‌سرخی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند برای کارآموزی با همکاری خیریه‌های دیگر معرفی می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون فراخوان عمومی نداشتیم، اما حتما بعد از دوران کرونا از عموم زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند برای این آموزش‌ها دعوت می‌کنیم و با کمک خیرین نیز بنا داریم برای آن‌ها در این حرفه کسب و کاری ایجاد کنیم تا محل درآمد آن‌ها باشد.

مسئول خیریه حب‌الحسین  در پایان خاطرنشان کرد: از تمام خیرین تقاضامندیم برای گسترش هرچه بیشتر این فعالیت‌های کارآفرینی ما را یاری کنند تا بتوانیم زنان بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

 


منبع : فارس