تاریخ : 08:40 - 1399/11/05
کد خبر : 498456
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

 عوارض خوردن بیش از حد سیب

عوارض خوردن بیش از حد سیب

همه ما این جمله را شنیده ایم “خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند”. این گفته درست است زیرا سیب سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. همه اینها در حمایت از سلامتی ما معجزه می کنند، اما تعداد زیادی از آن نیز می تواند بر سلامتی تاثیر منفی بگذارند. بله مصرف بیش از حد هر چیز خوب نیز می تواند بر سلامتی شما تاثیر منفی بگذارد. به گزارش ایندیاتایمز، در اینجا چند عارضه جانبی خوردن بیش از حد سیب آورده شده است.

به گزارش کارگر آنلاین، به طور متوسط یک فرد می تواند یک تا دو عدد سیب در روز بخورد. اگر بیش از این مقدار مصرف کنید می توانید عوارض جانبی خطرناک و ناراحت کننده ای را تجربه کنید.
ارتباط خوردن بیش از حد سیب و مسائل گوارشی
فیبر سلامت دستگاه گوارش ما را بهبود می بخشد، اما مقدار زیادی از آن می تواند نتیجه معکوس دهد و منجر به ایجاد نفخ و یبوست شود. افراد بسته به سن و جنس خود بین 20 تا 40 گرم فیبر در روز نیاز دارند بالاتر از 70 گرم بیش از حد توصیف می شود. اگرچه برای رسیدن به این سطح فرد باید 15 عدد سیب بخورد، مهم است منابع دیگر فیبر در رژیم روزانه خود را بخاطر بسپارید، بنابراین اگر رژیم غذایی سالم با بیش از دو عدد سیب در روز دارید می تواند به مشکلات گوارشی جدی منجر شود.


ارتباط خوردن بیش از حد سیب و نوسان سطح قند خون
سیب بسیار غنی از کربوهیدرات است که می تواند انبوهی از انرژی را برای شما فراهم کند که باعث می شود سیب یک میان وعده کامل قبل از تمرین باشد، همچنین سیب باعث می شود احساس خوشبختی کنید زیرا به آزادسازی انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین کمک می کند، اما خوردن بیش از حد سیب می تواند منجر به افزایش قند خون شود زیرا سرشار از کربوهیدرات است. برای افراد مبتلا به دیابت قند بیش از حد حتی به صورت میوه نیز می تواند حساسیت به انسولین را بدتر کرده و در عملکرد داروها اختلال ایجاد کند.
با خوردن سیب زیاد ممکن است بیش از حد سموم دفع آفات مصرف کنید
سیب در فهرست میوه ها و سبزی های با بیشترین پسماند آفت کش ها در هر سال قرار دارد. دی ‌فنیل ‌آمین یک سم دفع آفات است که به طور معمول در سیب یافت می شود به این معنی که خوردن سیب زیاد می تواند منجر به مصرف بیش از حد مواد شیمیایی شود.
 
با خوردن بیش از حد سیب می توانید وزن اضافه کنید
سیب پر از کربوهیدرات است که انرژی فوری برای شما تامین می کند، اما متعجب خواهید شد اگر بدانید خوردن بیش از حد آن باعث افزایش وزن می شود. این به این دلیل است که بدن در ابتدا کربوهیدرات ها را می سوزاند، بنابراین خوردن سیب زیاد می تواند چربی سوزی بدن را هنگام نیاز به لاغری محدود کند.

 خوردن بیش از حد سیب می تواند به دندان ها آسیب برساند
سیب در گروه میوه های اسیدی قرار دارد، بنابراین مقدار زیادی از آن می تواند حتی بیشتر از سودا به دندان ها آسیب برساند. با جویدن سیب با دندان های پشت می توانید از این امر جلوگیری کنید یا در کنار یک وعده غذایی به عنوان میان وعده آن را بخورید، اما تا زمانی که بیش از حد سیب نخورید و به یک عدد سیب در روز بسنده کنید دیگر نیازی نیست نگران دندان های خود باشید.
مصرف بیش از حد سیب می تواند فشار بیشتری به روده وارد کند
سیب برای افرادی که نفخ مکرر یا مشکلات معده دارند توصیه نمی شود. سیب در غذاهایی که دارای قند است و هضم آن دشوار قرار دارد.

 


منبع : دکتر سلام