تاریخ : 09:44 - 1399/11/05
کد خبر : 498690
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

 شروع سبز بورس / عرضه در حال افزایش است

شروع سبز بورس / عرضه در حال افزایش است

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدای معاملات بیش از ۲ درصد رشد کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، درحالی که شاخص کل کف قبلی خود را از دست داده و تا عدد یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد ریزش کرده بود، فشار فروش در نمادهای شاخص‌ساز باعث روند صعودی نمادهای شاخص‌ساز و به تبع آن شاخص کل شد، همچنین به عقیده برخی از کارشناسان روند صعودی آغاز شده تا عدد یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد برای شاخص کل ادامه دارد.

 

 

از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس برای ادامه روند نزولی نیازمند چذب نقدینگی است و در ادامه دلیل مثبت شدن بازار سهام را نه افزایش تقاضا بلکه توقف عرضه‌ها عنوان می‌کنند.

بازار سهام از لحاظ بنیادین پتانسیل رشد را دارد و گزارشات ۹ ماهانه نشانگر پتانسیل و سودسازی بالای برخی از نمادها در بازار سهام است، همچنین کاهش قیمت دلار متوقف شده است و سهم‌ها تا حد زیادی اصلاح کردند و بازار سهام برای رشد آماده است اما برخی از کارشناسان عقیده دارند پول مورد نیاز برای روند صعودی در بورس وجود ندارد.

 

 

گروه‌های فلزا، پالایشی، پتروشیمی، خودرویی و بانکی روندی مثبت دارند و صندوق‌های دولتی نیز برای سومین روز متوالی در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند.

همچنین سرپرست وزارت سمت طی نامه‌ای صادرات فولاد را تسهیل کرد و همچنین  انرژی مصرفی فولادسازان با ۵۰ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

اما در حال حاضر تحرکات منفی در بازار سهام دیده می‌شود و عرضه در بازار سهام در حال گسترش است و به نظر می‌رسد معاملات امروز با وجود مثبت بودن شاخص کل در برخی نمادها روندی نزولی داشته باشد.


منبع : تجارت نیوز