تاریخ : 13:11 - 1395/01/30
کد خبر : 50184
سرویس خبری :
 

۳۰۰۰ نفر در صنعت سنگ لرستان بیکار شدند/ تعطیلی ۲۰۰ واحد سنگ‌بری

رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران:

۳۰۰۰ نفر در صنعت سنگ لرستان بیکار شدند/ تعطیلی ۲۰۰ واحد سنگ‌بری

رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران گفت: ۲۰۰ واحد سنگ‌بری در استان لرستان تعطیل و ۳۰۰۰ کارگر در این حوزه بیکار شده است.

کارگرآنلاین:  محسن غیاثوند گفت: در حال حاضر 550 واحد سنگ‌بری در سطح استان لرستان وجود دارد که حدود 200 واحد از آن‌ها تعطیل‌شده و مابقی نیز زیر 30 درصد ظرفیت خود مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد واحدهای سنگ‌بری کشور در استان لرستان وجود دارد افزود: 27 درصد سنگ کشور نیز در واحدهای سنگ‌بری استان لرستان تولید می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سنگ ایران مجموع کارگرهای واحدهای سنگ‌بری استان لرستان را 10 هزار نفر برشمرد و عنوان کرد: این 10 هزار نفر به معنای اشتغال 36 درصد در حوزه صنعت استان است.

وی به مشکلات واحدهای سنگ‌بری لرستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه اکنون حدود 3 هزار نفر از کارگران واحدهای سنگ‌بری این استان بیکار شده‌اند.

غیاثوند بیان کرد: صادرات سنگ در لرستان تقریباً 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته که این امر سبب شده تا واحدها انگیزه‌ای برای کار کردن نداشته باشند.

وی عمده‌ترین مشکل واحدهای سنگ‌بری را رکود دانست و تصریح کرد: از دیگر مشکلات این واحدهای سنگ‌بری قوانین مالیاتی (ارزش‌افزوده و نحوه دریافت آن)، جرائم تصاعدی، عدم دسترسی به بازارهای جهانی، نبود پایانه‌های صادراتی، خام فروشی، نبود آموزش، نبود سرمایه در گردش و مشکلات گشایش اسناد اعتباری LC است./تسنیم