تاریخ : 12:05 - 1399/11/06
کد خبر : 502667
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

امکان تزریق واکسن ایرانی کرونا تا بهار آینده

امکان تزریق واکسن ایرانی کرونا تا بهار آینده

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ یک از واکسن‌های خبررسانی شده برای ورود به کشور را تأیید نکرد. واکسن ایرانی کرونا همچنان در مسیر موفقیت است.

به گزارش کارگر آنلاین، خانم دکتر مینو محرز در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، گفت: کار آزمایی بالینی واکسن ایرانی آغاز شده است و بر روی بیش از ۵۰ نفر داوطلب کار کرده ایم تا عوارض جانبی آن بررسی شود.


وی مرحله دوم را ناظر بر بررسی‌ها بر روی ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۸ روز پس از تزریق، آزمایش تشکیل پادتن گرفته می‌شود و در صورت تشکیل پادتن بدن ایمن خواهد بود.
خانم دکتر محرز با بیان اینکه تعدادی از افراد مرحله دوم را هم پشت سر گذاشته اند، درباره تزریق واکسن خارجی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: در راستای واردات واکسن اطلاعی ندارم، زیرا واکسن‌های «ام آی ان‌ای» مختص امریکاست و هر روز مقالات بسیاری از عوارض و نیز اثرات آن بروز می‌یابد و رهبری نیز دستور دادند وارد نشود.


وی افزود: واکسن‌های «ری کامبیننت» مختص دانشگاه آکسفورد است و واکسن چینی هم هنوز تأیید سازمان بهداشت جهانی را نگرفته است و واکسن کوبایی هم در مرحله دوم آزمایش قرار دارد و اگر مردم ما آن را دریافت کنند جز آزمایش شدگان دوم کوبا خواهند بود.
خانم دکتر محرز تأکید کرد: واکسن روسیه هیچگاه به منابع بین المللی برای تأیید ارائه نمی‌شود و مورد تأیید ایران نیست.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر همه چیز در کشور بخوبی پیش رود واکسن ایرانی تا خرداد سال آینده برای همه گروه‌ها قابل توزیع است.


خانم دکتر محرز، کادر درمان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سپس سایر افراد جامعه را دسته بندی اولویتی برای تزریق واکسن کرونا دانست و افزود: هنوز از زمان تزریق مدت زیادی نگذشته است و درباره مصونیت آن اطلاعی در دست نیست.

 


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما