تاریخ : 17:00 - 1399/11/06
کد خبر : 504060
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

چه کسی مجوز واردات و صادرات واکسن کرونا را می‌دهد؟

چه کسی مجوز واردات و صادرات واکسن کرونا را می‌دهد؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مطابق مقررات و فرآیند مصوب کمیته ملی واکسن، در صورتی که مجوز مصرف و ورود هر واکسن کرونا صادر شود، هیات امنای ارزی با انجام فعالیت‌های بازرگانی لازم نسبت به واردات واکسن مستقیم یا غیرمستقیم اقدام می‌کند.

به گزارش کارگر آنلاین، کیانوش جهانپور ضمن بیان این مطلب افزود: امور بازرگانیِ مربوط به واردات واکسن کووید ۱۹ بر عهده هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران قرار گرفته و بر اساس مقررات و تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واردات واکسن کرونا مانند همه واکسن ها و فرآورده های بیولوژیک، نیاز به صدور مجوز و تاییدیه‌های لازم از حوزه‌های ذی ربط وزارت بهداشت از جمله سازمان غذا و دارو بعنوان مرجع ملی دارد.

به گزارش وبدا، وی ادامه داد: در صورتی که مجوزهای مربوطه توسط سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن کرونا صادر شود، این هیات با انجام فعالیت‌های بازرگانی لازم نسبت به واردات واکسن اقدام می کند.

جهانپور روز گذشته(یکشنبه) نیز گفت: اختیارات لازم برای واردات واکسن کووید۱۹ مورد تایید به هیات امنای ارزی داده شده است بررسی و تایید آیین نامه ثبت سریع و صدور مجوز واردات اضطراری واکسن کرونا در جلسه کمیته ملی واکسن کووید۱۹ مرجع تایید نهایی واکسن اعم از خارجی یا تولید داخل، سازمان غذا و دارو خواهد بود.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: منابع واکسن کرونا را تامین کرده‌ایم و در روزهای ‌آینده نخستین محموله واکسن‌های وارداتی را از منابع مورد اعتماد وارد کشور می‌کنیم و برای گروه‌های آسیب پذیر تزریق خواهد شد.


منبع : اخبار روز ایران و جهان | آفتاب نیوز