تاریخ : 19:40 - 1399/11/06
کد خبر : 504469
سرویس خبری : بهداشت و درمان
 

آمار مراجعان کرونایی با شیب ملایم‌تر در پایتخت رو به افزایش است

آمار مراجعان کرونایی با شیب ملایم‌تر در پایتخت رو به افزایش است

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران گفت : میزان مراجعین سرپایی با شیب ملایم‌تر در پایتخت رو به افزایش است.

به گزارش کارگر آنلاین، علیرضا زالی در حاشیه نشست ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران افزود : هفته چهارم دی ماه در مقایسه با هفته سوم با خیز ملایمی از افزایش شاخص‌ها به خصوص شاخص بستری‌ها در بخش‌های عادی و بخش‌های مراقبت ویژه مواجه شدیم .
وی با بیان اینکه کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۷۴ درصد رسیده است، گفت : این عدد نسبت به هفته‌های گذشته رو به کاهش بوده است که شاخص مطلوبی تلقی نمی‌شود.
زالی افزود : در بحث فاصله گذاری اجتماعی نیز در تجمع‌های درون شهری به ویژه حمل و نقل عمومی که همچنان به عنوان پاشنه آشیل تهران تلقی می‌شود ، طی دو روز گذشته برای نخستین بار جمعیت استفاده از مترو از یک میلیون بالاتر رفت که می‌تواند ریسک ابتلاء را افزایش دهد.
وی گفت : ابتلاء در مواردی از قبیل گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال و بالا رفتن میزان ابتلاء و میزان بستری برای شکل‌گیری خیز جدید بیماری در تهران استان تهران و شهر تهران می‌تواند مؤثر باشد که باید با اعمال دقیق‌تر شیوه نامه ها و نظارت بیشتر همراه شود.
فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود : بحث عادی انگاری و تمام شدن بیماری خطرناک است و باید با بازنگری در اعمال محدودیت‌ها این مورد را برطرف کنیم.
وی گفت: هفته گذشته در کل کشور بیش از ۲۴ درصد رشد را در تردد بین شهری داشتیم که این مورد می‌تواند نگران کننده باشد و بعضی از مناطق شهری کشور ما از نظر میزان ابتلاء به بیماری همگن نیستند و هنوز به طور قطعی نمی‌توانیم اعلام کنیم که ویروس‌هایی که در مناطق مختلف اقلیمی کشور ما وجود دارند از لحاظ ساختار و ژنتیک متنوع در ایران جهش‌های ناخواسته را در کشور نداشته باشیم.
 


منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما