تاریخ : 15:06 - 1395/02/23
کد خبر : 50905
سرویس خبری :
 

فاصله حقوق کارگران تا مدیران بیمه مرکزی

تعاون و اشتغال در هفته ای که گذشت

فاصله حقوق کارگران تا مدیران بیمه مرکزی

صدور کارت کار جدید برای اتباع خارجی از ۲۵ اردیبهشت،رواج پدیده "شغل فروشی" با واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها،مدیری که در ۳ ماه حقوق ۳۰ سال یک کارگر ساده را گرفت و انتقال اهداف محقق نشده به برنامه ششم مهمترین اخبار این هفته تعاون و کار بود.

کارگرآنلاین:  تعاون، اشتغال در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود.

 

یکی از مهمترین خبرها در این هفته تفاوت حقوق کارگران با مدیران دولتی بود. درحالی با هزار کش‌وقوس حداقل حقوق کارگران در سال95 با 14درصد افزایش به 812هزار تومان رسید و دولت اعلام کرد توان افزایش بیش از این را ندارد که بر اساس فیش حقوق منتشر شده ، یک مدیر ارشد بیمه مرکزی در سه ماه، حقوق 30 سال یک کارگر ساده را دریافت می کند.

 

یکی دیگر از خبرها مرتب به  تعیین سهم تعاون در برنامه ششم بود.

 

ایرج ندیمی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اینکه گفته شده سهم تعاون در برنامه ششم به 15 درصد برسد، چرا که رسیدن به سهم 25 درصدی نیازمند زیرساخت هایی است، افزود: رویکرد دولت و فراکسیون تعاون مجلس این است که سهم تعاون افزایش یابد.

 

خبر دیگر این هفته وعده آقای کلانتری،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

 

وی درباره جدیدترین وعده اشتغالی دولت، گفت: «اگر» 1000میلیارد تومان صندوق توسعه ملی به بخش تعاون اختصاص دهد، با هزینه 60 میلیون تومان بابت ایجاد یک شغل تعاونی، در مجموع 100هزار شغل ایجاد می‌شود.

 

صدور کارت کار یکساله برای اتباع خارجی از 25اردیبهشت ماه از اخبار دیگر این هفته تعاون و کار بود.

 

علی اقبالی،مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار با اشاره به صدور کارت کار جدید از 25 اردیبهشت ماه سال جاری گفت:هزینه تمدید کارت کار به مدت یکسال مانند سال گذشته 207 هزارتومان و برای صدور کارت کارمبلغ 287 هزار و 500 تومان است.

 

فرامرز توفیقی، مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به اینکه واگذاری امورات بیمه بیکاری به کاریابی‌ها فساد زیادی را به همراه دارد گفت: بروز پدیده "شغل فروشی" آسیب بزرگ در واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها است.

 

 خلاصه اینکه صدور کارت کار جدید برای اتباع خارجی از 25 اردیبهشت،رواج پدیده "شغل فروشی" با واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها،مدیری که در 3 ماه حقوق 30 سال یک کارگر ساده را گرفت و انتقال اهداف محقق نشده به برنامه ششم مهمترین اخبار این هفته تعاون و کار بود.