تاریخ : 08:31 - 1395/02/25
کد خبر : 50968
سرویس خبری :
 

مذاکره با کارآفرینان در فضای نشا/حمایت مادی و معنوی از کارآفرینی

مشاور موسسه حامیان کسب و کار اجتماعی مطرح کرد:

مذاکره با کارآفرینان در فضای نشا/حمایت مادی و معنوی از کارآفرینی

مشاور موسسه حامیان کسب و کار اجتماعی گفت: این موسسه برای حمایت از کارآفرینان درفضای نشای جشنواره شیخ بهایی با گروه‌های کارآفرین مذاکره می‌کند که این کمک‌ تنها جنبه مادی ندارد.

کارگرآنلاین: محمدرضا رقائی در حاشیه برگزاری فضای «نشا» در دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی، اظهار داشت: این موسسه تنها خیریه اختصاصی حمایت از کارآفرینان کشور است و حوزه فعالیت آن گرچه اکنون در اصفهان قرار دارد اما در آینده گستره کشوری نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از یک سال است که در راستای تغییر نگاه خیران از دیدگاه سنتی تلاش کرده‌ایم، افزود: تمام تلاش ما کمک به نهادینه شدن این دیدگاه در میان خیران است که بسیاری از مشکلات جامعه با حمایت از کارآفرینان رفع می‌شود و این امر همچنین اشتغال‌زایی پایدار، کمک به تولیدات صنعتی و رفع مشکلات اجتماعی را در پی دارد.

مشاور موسسه حامیان کسب و کار اجتماعی با بیان اینکه در نهایت سال گذشته این خیریه به ثبت رسیده است، ابراز داشت: کارآفرین یک فضای پرمخاطره و ریسک را در پیش رو دارد و نیازمند حمایت‌های اساسی است؛ این موسسه در فضای نشای دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی با کارآفرینان مختلفی مذاکره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سه نوع حمایت در این ارتباط تعریف شده است، ابراز داشت: افراد به آسانی می‌توانند عضو خیریه شده و به شکل‌های مختلف به طور مثال با معرفی یک پروژه از طریق اشتراک‌گذاری در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی، دریافت مجوز از طریق ارتباط با ادارات مربوطه و غیره کار خیری را  در قالب یک خدمت اجتماعی به سرانجام برسانند.

رقائی با بیان اینکه حمایت فکری بخش دیگری از فعالیت‌های این موسسه است، ابراز داشت: اعضای این موسسه در بخش‌های مختلف تخصص دارند و بدین ترتیب برای اجرای هر پروژه می‌توان یک کارگروه تخصصی برای افراد تشکیل داده و از نظرات هیدئت علمی و متخصصان این عرصه استفاده کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های مالی از طرح‌های کارآفرینی به عنوان سومین نوع حمایت این موسسه از کارآفرینان اضافه کرد: پس از ورود پروژه به موسسه، کمیته‌ای تشکیل و توجیه مالی، نقشه تجاری، نوع ورود و غیره انجام می‌شود تا به مرحله سرمایه‌گذاری و ورود خیران مالی می‌رسیم.

مشاور موسسه حامیان کسب و کار اجتماعی تصریح کرد: در نهایت این پروژه به هیئت مدیره ارائه و با هزینه مصوب، تسهیلات قرض‌الحسنه با سود دو درصد از طریق بانک قرض‌الحسنه رسالت در اختیار صاحبان پروژه قرار می‌یرد.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این موسسه در هر پروژه‌ای که تمایل داشته باشند عضو شوند، بیان داشت: بدین ترتیب ممکن است اعضای پروژه خودشان به شکل قرض‌الحسنه یا مستقیم نیاز یک طرح را تامین کنند و نیاز به کمک خیران مالی نباشد.

رقائی با بیان اینکه هر چه تاثیرات اجتماعی یک طرح بیشتر بوده و افراد بیشتری را تحت تاثیر قرار دهد، کمک مالی بیشتری به طرح انجام می‌شود، تصریح کرد: اولین بروز فعالیت موسسه در این جشنواره انجام شده است و هم اکنون نیز دو پروژه به شکل پایلوت توسط موسسه در حال انجام است.

وی یا بیان اینکه طرح‌های مختلف ارائه شده در این جشنواره برای نظرسنجی روی سایت قرار گرفته است، گفت: هرچه عضویت در طرحی بیشتر باشد به معنای رای بیشتر آن طرح است؛ البته سعی ما این است که تمامی طرح‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

 در دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی کارآفرینان و صاحبان فن در ارتباط با تجاری‌سازی و  سرمایه‌گذاری در زمینه‌ طرح‌های مختلف در فضای «نشا» مذاکره می‌کنند؛ مفهوم نشا برای اولین بار در کشور در طول این جشنواره معرفی می‌شود./مهر