تاریخ : 16:29 - 1399/11/08
کد خبر : 511526
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

شوک جدید به ترمز خودرو

شوک جدید به ترمز خودرو

همزمان با روند کاهشی قیمت دلار بازار خرید و فروش خودرو با تشدید رکود روبرو شده و کمتر کسی حاضر به معامله است.

به گزارش کارگر آنلاین ، بازار خرید و فروش خودرو همزمان با روند کاهشی نرخ ارز شاهد کاهش قیمتها در انواع محصولات داخلی بود اما از روز گذشته نوسانات جدید بازار ارز خرید و فروش خودرو را نیز متاثر خود قرار داده است. به نحوی که کمتر کسی حاضر به خرید خودرو بوده و همه منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

به اعتقاد فعالان بازار، در صورت ثبات قیمت ارز کاهش قیمت بیشتری در انواع محصولات ایران خودرو و سایپا بوجود خواهد امد اما به دلیل اینکه بازار به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست هرکس تمایل بخ خرید خودرو دارد تصمیم خود را به تاخیر نینداخته و نسبت به خرید خودرو اقدام کند.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، سمند ال ایکس 181 میلیون تومان، سمند سورن 238 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 187 میلیون تومان، پژو 206 تیپ پنج 250 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد. علاوه براین پژو 206 صندوقدار نیز 237 میلیون تومان، پراید 131 106 میلیون تومان، تیبا صندوق دار 116 میلیون تومان، تیبادو 125 میلیون تومان، و ساینا 132 میلوین تومان قیمت گذاری شده است.

به اعتقاد فعالان بازار، با وجود روند کاهشی قیمت ها هنوز تقاضا در بازار روند کاهشی دارد و همین موضوع عاملی شده تا ان دسته از افرادی که خودروها را برای سود بیشتر در پارکینگ های خود نگه داشته باشند از سود های کلان صرف نظرکرده و خودروها را راهی بازار کرده اند اما از ان طرف کسی حاضر به خرید خودرو نیست.