تاریخ : 14:13 - 1395/04/06
کد خبر : 52842
سرویس خبری :
 

تشکر گوگل از پیرزن 86 ساله به خاطر ادبش در سرچ کردن!

تشکر گوگل از پیرزن 86 ساله به خاطر ادبش در سرچ کردن!

این خانم 86 ساله چندی پیش برای جستجوی پاسخ پرسش خود در گوگل از کلمات "لطفا" و "متشکرم" استفاده کرده بود.

کارگرآنلاین:  گوگل از مادربزرگ 86 ساله بریتانیایی که نشان داد آداب و اصول اخلاقی قدیمی نیز هنوز در دنیای مدرن کاربرد دارند قدردانی کرد. این خانم 86 ساله چندی پیش برای جستجوی پاسخ پرسش خود در گوگل از کلمات "لطفا" و "متشکرم" استفاده کرده بود.

 

بن جان، نوه خانم می اشوورث، از صفحه لپ تاپ مادربزرگش که جمله جستجو شده توسط او را نشان می داده عکس می گیرد. جمله سرچ مادربزرگ درخواست بسیار مودبانه او را برای ترجمه یک عدد رومی نشان می داد.

 

بن این عکس را در توییتی به اشتراک می گذارد و می نویسد:خدای من! لپ تاپ ماردبزرگم را باز کردم و دیدم که وقتی موضوعی را در گوگل سرچ می کند از "لطفا" و "متشکرم" استفاده می کند. باورم نمی شه!

 

و عکس را هم همراه آن توییت می کند. این توییت بیش از 11 هزار مرتبه توسط دیگران مجدد توییت میشود. بن به شبکه خبری بی بی سی می گوید که وقتی از مادربزرگش پرسیده چرا در سرچ از لطفا و متشکرم استفاده می کند، مشخص می شود که مادربزرگ تصور می کند سوال او توسط یک شخص که از کارمندان گوگل است خوانده و پاسخ داده می شود و او باید ادب را رعایت کند تا پاسخ سریعتر و دقیق تری دریافت کند.

 

گوگل پس از انتشار این توییت و گسترش آن، در پیامی از مادربزرگ بدین شکل تشکر کرده است:در دنیایی که روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، جمله شما لبخند بر لبان ما آورد. و در ضمن ترجمه عدد رومی مورد نظر شما 1998 است. متشکریم.

 

در عین حال حساب کاربری رسمی گوگل در توییتر که بیش از 15 میلیون نفر فالوور دارد نیز مراتب قدردانی خود را به مادربزرگ بن در توییتی اعلام کرد: مادربزرگ عزیز، نیاز به تشکر نیست. ارادتمند، گوگل
 

جام نیوز