تاریخ : 17:53 - 1395/04/06
کد خبر : 52882
سرویس خبری :
 

مشکلات اشتغال استان گیلان نگران‌کننده است‌

استاندار گیلان:

مشکلات اشتغال استان گیلان نگران‌کننده است‌

استاندار گیلان گفت: مشکلات اشتغال استان گیلان به‌ویژه در بخش فارغ التحصیلان نگران کننده است.

کارگرآنلاین: محمدعلی نجفی امروز در نشست کارگروه اشتغال و توسعه استان که با حضور تعدادی از نمایندگان و مدیران کل استان در محل سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: باید با تمام توان در جهت حل مشکل اشتغال استان تلاش کنیم.

نجفی با اشاره به ثبت 10 هزار و 540 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف تولیدی ـ صنعتی و خدماتی استان در سامانه رصد اشتغال اعلام کرد: این روند با تعامل تمام نهادهای دست‌اندرکار باید با سرعت ادامه یابد لذا اکثر مدیران استان در مسئولیتی که به آنان سپرده شده موفق و پیگیر هستند.

وی با بیان اینکه جایگاه سوم مشارکت اقتصادی را در سال 94 کسب کرده‌ایم گفت: با توجه به آمارگیری که در فصول مختلف سال 94 انجام شد فضای گیلان در بحث مشارکت‌های اقتصادی مناسب بوده و آینده خوبی را در این بخش برای استان پیش‌بینی می‌کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توسعه شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد: پارک علم و فناوری و متولیان این حوزه باید تلاش و کوشش بیشتری را در زمینه توسعه هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان به عمل آورند تا بخشی از فرصت‌های اشتغال استان از طریق شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

نجفی با بیان اینکه نظارت و حفاظت از منابع اعتباری سیستم بانکی در بخش اشتغال ضرورت دارد اظهار کرد: کارهای خوبی در بخش صنایع دستی و فرش دستبافت استان انجام شده که موفقیت‌های این بخش باید اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به لزوم همکاری هر چه بیشتر بانک‌ها با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: اگر مدیر دستگاهی نمی‌تواند مشکلات مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را درک کند بهتر است که در استان نباشد.

استاندار گیلان با بیان اقدامات انجام شده در بخش پرورش ماهی در استان به پیش‌بینی تولید 12 هزار و 500 تن ماهی در استان اشاره کرد و گفت: مراکز تحقیقات کشاورزی زیادی در گیلان وجود دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه بخش کشاورزی استفاده کنیم.

 نجفی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس ارزش‌های اخلاق شکل گرفته است افزود: اخلاق این است که با وجود داشتن نظرات مختلف و متفاوت، انصاف و اخلاق را در قضاوت‌ها رعایت کنیم./تسنیم