تاریخ : 16:58 - 1395/04/10
کد خبر : 53086
سرویس خبری : سیاسی
 

ناگفته های وزیر کار  احمدی نژاد از حقوقهای نجومی مدیران دولت روحانی

ناگفته های وزیر کار احمدی نژاد از حقوقهای نجومی مدیران دولت روحانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت احمدی نژاد گفت: وزرای دولت قبل از حقوق هیئت علمی استفاده می کردند و از وزارتخانه حقوق نمی گرفتند چون سطح حقوق هر 2 جا، تقریبا یکسان بود.

کارگرآنلاین:  اسداله عباسی نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق های نجومی در دوره وزارت اینجانب وجود نداشت، گفت: خیلی از وزرا از حقوق هیئت علمی خود استفاده می کردند و از وزارتخانه حقوق نمی گرفتند. ضمن اینکه حقوق سطح حقوق در هر دو جا تقریبا یکسان بود.

وی گفت: طبق قانون حقوق هیئت مدیره و مدیرعامل تامین اجتماعی باید افزایش می یافت اما وقتی در سال 92 در دوره تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اینجانب، افزایش حقوق را نزد من آوردند، امضا نکردم چرا که پایه حقوق آنها حتی با حقوق وزرا تفاوت داشت.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت احمدی نژاد افزود: در آن زمان گفتم که باید در این رقم حقوق ها تجدید نظر شود و بهتر است دولت آینده که از مرداد همان سال شروع بکار کرد، تصمیم گیری کند.

عباسی با بیان اینکه ظاهرا بعدا این حقوق ها نجومی شد، اضافه کرد: روندی که در خصوص حقوق های نجومی و فیش های دهها میلیون تومانی در جامعه بوجود آمد، نگران کننده است و باعث تشدید فاصله طبقاتی در کشور می شود.

وی پرداخت این حقوق ها را تخلفی آشکار دانست و با تاکید بر توقف پرداخت آن، تصریح کرد: دولت باید شفاف سازی کند و برای مردم روشن شود که آیا پرداخت این حقوق ها حقیقت داشته یا نه و چه تعداد از مدیران دولتی اینگونه حقوق می گیرند.

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مشخص شود که چرا مدیران بانک ها و بیمه حقوق های نجومی می گیرند اما کارمندان سایر دستگاهها از حداقل حقوق برخوردارند.

عباسی با اشاره به ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: طبق این ماده حداقل و حداکثر حقوق کارمندان و مدیران دولتی نباید بیش از هفت برابر باشد و پرداختی بیش از این حد، تخلف و جرم است.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات بعنوان بازوی نظارتی مجلس باید در این زمینه ورود کند، خاطرنشان کرد: دیوان باید گزارشی تهیه و به نمایندگان و مردم ارائه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت احمدی نژاد با بیان اینکه حقوقش حدود چهار میلیون تومان است، گفت: اینجانب غیر از این حقوق، حقوق دیگری ندارم و هنوز از مجلس حقوقی دریافت نکردم./افکار نیوز