تاریخ : 16:23 - 1395/04/22
کد خبر : 53907
سرویس خبری : سیاسی
 

خیز دونماینده  برای استیضاح وزرای اقتصاد و کار/ پس‌لرزه‌های فیش‌ حقوقی و انتصاب در شستا

خیز دونماینده برای استیضاح وزرای اقتصاد و کار/ پس‌لرزه‌های فیش‌ حقوقی و انتصاب در شستا

2 چهره لیست امید تهران امروز (سه شنبه) به دنبال طرح استیضاح وزرای اقتصاد و کار در مجلس شورای اسلامی بودند.

کارگرآنلاین:  در نشست امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی زمزمه‌ای درباره تهیه و تدوین طرح استیضاح وزرای امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گوش رسید.

طرحی که تدوین آن در ابتدای مجلس دهم کمی عجیب به نظر می‌آمد اما در عین حال برخی نمایندگان به دنبال جمع‌آوری امضاء برای آن بودند.

پیگیری‌ها نشان می‌داد که 2 تن از نمایندگان لیست امید تهران به دنبال طرح استیضاح وزاری اقتصاد و کار هستند؛ طرحی که امروز کلید خورد اما مدتی از تدوین آن نگذشته بود که با مخالفت برخی چهره‌های اصلاح‌طلب مجلس ازجمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم مواجه شد. همین مخالفت‌ها و تذکرات باعث شد طرح در گوشی میز 2 نماینده یاد شده بماند.

طرح از دستورکار 2 چهره لیست امید تهران خارج شد اما این موضوع باعث نشد که نمایندگان انتقادات خود را به 2 فرد یاد شده منتقل نکنند.

نمایندگان که در راهروهای پارلمان به گفت‌وگو با خبرنگار فارس نشستند، اغلب به دلیل حضورشان در لیست امید تمایل نداشتند که نامشان در خبر ذکر شود.

این افراد تغییرات توسط وزارت اقتصاد پس از افشای فیش‌های حقوقی و انتصابات در شستا را عاملی برای استیضاح وی برشمردند و کمی به هم طیفی‌های خودشان که جز طراحان طرح استیضاح بودند انتقاد کردند.

همچنین برخی نمایندگان انگیزه‌های شخصی و تلاش برای امتیازگیری را عامل تهیه طرح استیضاح عنوان کردند./فارس