تاریخ : 18:24 - 1395/04/24
کد خبر : 54073
سرویس خبری :
 

برج سلمان مشهد زیر نظر نظام مهندسی ساخته نشده

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور:

برج سلمان مشهد زیر نظر نظام مهندسی ساخته نشده

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و مشاور رئیس جمهور گفت: مسئولیت اتفاق رخ داده در برج سلمان مشهد متوجه سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی نیست زیرا این برج زیر نظر نظام مهندسی استان ساخته نشده است.

کارگرآنلاین: اکبر ترکان ظهر امروز در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار داشت: مسئولیت اتفاق رخ داده در برج سلمان مشهد متوجه سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی نیست زیرا این برج زیر نظر نظام مهندسی استان ساخته نشده و بی‌قانونی از سوی افراد دیگری رخ داده است.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: نظارتی بر ساخت و ساز این برج از سوی نظام مهندسی استان صورت نگرفته ‌و کنترل نقشه نیز توسط این سازمان صورت نگرفته است.

ترکان با اشاره به اینکه تمامی ساخت و سازها باید براساس قواعد مهندسی انجام شود تاکید کرد: در حال حاضر کنترل ساختمان وظیفه و کارکرد اصلی نظام مهندسی است و اگر این کارویژه نیز از ما گرفته شود نظام مهندسی در حد یک اتحادیه یا انجمن صنفی فرو کاسته می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه 400 هزار نفر در نظام مهندسی کشور عضویت دارند تصریح کرد: باید تلاش شود ظرفیت‌ها و بازارهای جدید در حوزه اشتغالزایی برای مهندسان فراهم شود و در این زمینه می‌توان از ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی استفاده بهینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ایمنی و نگهداری ساختمان، نظارت بر تولید مصالح ساختمانی، ارزیابی و کارشناسی حوادث بیمه ساختمان و نظارت بر ٣٢ قلم مصالح ساختمانی استاندارد از دیگر زمینه‌هایی است که برای اشتغال زایی می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی به مسئله عدالت در میان مهندسان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سعی شده پروژه‌ها به صورت عادلانه در میان مهندسان تقسیم شود حال آن که در گذشته این عدالت موجود نبود و برای مثال در تهران تنها 27 شرکت فعالیت‌ها را انجام می‌دادند.

ترکان بیان کرد: در شرایط فعلی بانک‌ها برای ساخت و ساز بدون بیمه وام می‌دهند، از سوی دیگر بیمه ساختمان بسیار مهم و اساسی است و باید در ابتدا از مالکان خواسته شود که ساختمان خود را بیمه کنند./تسنیم