تاریخ : 10:38 - 1395/05/16
کد خبر : 55196
سرویس خبری :
 

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند خودباوری و کارآفرینی

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند خودباوری و کارآفرینی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند خودباوری و کارآفرینی است.

کارگرآنلاین:  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بسترسازی در عرصه های خودباوری، توانایی فکری، عملی، تولید ملی، کار و تلاش مفید، تامین منابع انسانی و مالی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، کارآفرینی و غیره است.


  سید کاظم دلخوش در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد مقاومتی می تواند ضمن قوامیت برای جامعه، هرگونه فشار و بحران های داخلی و بیرونی را به سادگی پشت سربگذارد و با قدرت، اقتصادی پویا و شکوفا را به نمایش بگذارد و با هر بحرانی اجازه ندهد استقلال جامعه با خطر مواجه شود.


وی اظهار داشت : اقتصاد ایران دارای بخش ها و ظرفیت های اقتصادی بالقوهای است که به برنامه بلندمدت و همه جانبه در بهره گیری از این ظرفیت ها، موهبت های الهی و منابع انسانی کارآمد نیاز دارد تا با تخصیص بهینه این منابع، آینده اقتصادی ایمن تر و پررونق تری را برای نسل های بعدی رقم بزند.


نماینده مجلس دهم گفت: مقابله امروز نظام استکبار جهانی با ایران اسلامی به حوزه‏های اقتصادی معطوف شده و بنابراین ضرورت شکل‏گیری اقتصادی مقاوم در مقابل هجمه‏های نظام استکبار غیرقابل انکار است.


وی افزود : اقتصاد کشور امروز باید در عین مقاومت در مقابل این هجمه‏ ها بتواند با فراهم‏سازی رشد اقتصادی، اشتغالزایی مناسبی را نیز فراهم آورد و ضمن صیانت از ابعاد فرهنگی کشور، عدالت اجتماعی را نیز شکل دهد.


دلخوش تصریح کرد : کارآفرینی به عنوان پدید‏ه‏ای مردمی در اقتصاد که نقش عامل حیات اقتصادی را بازی می کند می‏تواند با توسعه انقلابی خود به شکل دهی یک اقتصاد مقاوم یاری رساند.


وی اظهار داشت : کارآفرینی متعارف فردی می‏تواند مشکل اشتغالزایی و کمبود درآمد اقشار متوسط و پائین جامعه را رفع کند و فرهنگ کار و تلاش را قوام بخشد، کارآفرینی فناورانه می‏تواند روند تبدیل علم به ثروت و تجاری‏سازی و فراهم سازی زمینه جهش‏های توسعه‏ای را شکل دهد و از فرهنگ علم دوستی حمایت کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه کارآفرینی موجبات خودباوری و اعتماد افراد را تقویت می‌کند، گفت: همین امر موجب می‌شود تا جامعه انسانی به رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها از جمله حوزه اقتصادی دست یابد بنابراین هرگونه فشار درونی و بیرونی را تحمل و با صبر، شکیبایی و نیز سعی، کار و تلاش، مشکلات را از سر راه برمی‌دارد.


وی با اشاره به اینکه بند یکم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به یکی از مهم ترین عوامل برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی اشاره دارد ، افزود : آنچه که در این بند آمده است تامین شرایط و فعال‏سازی تمامی امکانات، منابع مالی، سرمایه‏ های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‏های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‏های جمعی و تاکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم ‏‌درآمد و متوسط است.


دلخوش تاکید کرد : کارآفرینی موتور رشد و توسعه است در این حال یک کار‌آفرین زمانی می‌تواند به جایگاه والایی از موفقیت دست یابد که دارای تخصص و مهارت در شاخه‌کاری خود باشد بنابراین نباید از یاد برد که عنصر مهارت در روند کارآفرینی بسیار اهمیت دارد.


وی افزود : نیروی کار ماهر و صاحب مهارت، نگرش مثبت به رشد و توسعه در عرصه کارآفرینی و تقویت کسب و کارهای کوچک را فراهم می کند.


دلخوش ادامه داد: هدف تمامی کشورهای در حال توسعه دستیابی به اشتغال، رفاه اجتماعی و توسعه پایدار به منظور رفع فقر، بیکاری و سعادت انسانی آن جوامع است که این مهم در پرتو کارآفرینی و نقشی که در توسعه پایدار دارد، تحقق پیدا می کند./جام نیوز