تاریخ : 07:33 - 1399/11/25
کد خبر : 558458
سرویس خبری : کارگری و اقتصادی
 

خبر خوش برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور/ صدور احکام جدید تا پایان سال/ متناسب‌سازی مانند بازنشستگان عادی اجرایی می‌شود

خبر خوش برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور/ صدور احکام جدید تا پایان سال/ متناسب‌سازی مانند بازنشستگان عادی اجرایی می‌شود

احکام جدید بازنشستگان سخت و زیان آور قبل از پایان سال صادر می‌شود.

اعضای کانون‌های بازنشستگان در تماس با خبرنگار ایلنا از صدور احکام جدید بازنشستگان سخت و زیان‌آور خبر دادند.

از قرار، احکام جدید این بازنشستگان قبل از پایان سال جاری صادر می‌شود. در این احکام، متناسب‌سازی این بازنشستگان با در نظر گرفتن سابقه کار استحقاقی آن‌ها انجام می‌شود؛ اگر بازنشسته‌ای ۲۰ سال سابقه کار سخت دارد، ده سال سابقه استحقاقی او نیز منظور شده و مانند یک بازنشسته عادی با ۳۰ سال سابقه، مشمول متناسب‌سازی می‌شود.

در هفته‌های اخیر، جلساتی با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مقامات تامین اجتماعی برگزار شده و در نهایت، سازمان موافقت کرده سابقه استحقاقی بازنشستگان سخت را در متناسب‌سازی منظور کند و برای آن‌ها، احکام جدید صادر کند.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور بعد از اجرای متناسب‌سازی در مردادماه، به فرمولهای آن انتقادات بسیار داشتند؛ خواسته آن‌ها، در نظر گرفتن سالهای استحقاقی و منظور شدن این سال‌ها در محاسبات متناسب‌سازی بود که حالا به نظر می‌آید این خواسته برآورده شده است.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور می‌گویند: انتظار داریم قبل از پایان سال یعنی نهایتاً در ابتدای اسفندماه، احکام جدید صادر شود و در ضمن، مابه‌التفات این چندماه (از مردادماه تا پایان سال) را در همان اسفند به ما بپردازند.

با در نظر گرفتن سابقه استحقاقی، یک بازنشسته سخت با بیست سال کار، مانند یک بازنشسته عادی با سی سال سابقه، مشمول متناسب‌سازی می‌شود و معضل اصلی متناسب‌سازی این گروه، برطرف خواهد شد.


منبع : ایلنا