تاریخ : 18:54 - 1395/06/11
کد خبر : 56538
سرویس خبری :
 

دست قطع شده کارگر 30ساله در رشت پیوند زده شد + تصاویر (18+)

دست قطع شده کارگر 30ساله در رشت پیوند زده شد + تصاویر (18+)

جوان ۳۰ ساله روستایی که هنگام کار با دستگاه کمباین دچار حادثه قطع شدن مچ دست راست شده بود با رساندن به موقع به بیمارستان از قطع عضو دایمی نجات یافت.

کارگرآنلاین: یک کارگر ۳۰ ساله روستای در شهرستان تالش هنگام کار با دستگاه کمباین دچار حادثه آمپوتاسیون(قطع شدگی کامل) از ناحیه ساعد ومچ دست راست شد که پس از انتقال نامبرده و دست قطع شده وی به بیمارستان گیل گلسار، عمل جراحی پیوند دست بر روی وی انجام شد.

جراح این عمل حایز اهمیت (دکتر بهزاد عباسقلی زاده – متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی) گفت: با توجه به له شدگی و کنده شدگی دست بیمار تیم جراحی توانست به مدت هشت ساعت کار تیمی نسبت به فیکس کردن استخوان ها ،ترمیم وپیوند دوعدد سرخرگ ،ترمیم وپیوند سه عدد سیاهرگ،دوعدد عصب اصلی وبیست وپنج عدد تاندون دست بیمار را با موفقیت پیوند زند.

وی اظهار داشت:خوشبختانه پس از گذشت نه روز حال عمومی بیمار خوب بوده و دست پیوند شده نیز زنده و خوب می باشد و بیمار قادر است انگشتان دست پیوند شده را حرکت دهد. گفتنی است عضو قطع‌شده را باید حتما سرد نگه‌دارند ولی نباید در ارتباط مستقیم با یخ یا داخل سرم نمکی گرم یا بدون کیسه نایلونی قرار گیرد، چرا که هر کدام از این خطاها باعث صدمه به عضو می‌شود./دیارمیرزا

پیوند

11.jpg

11.jpg