تاریخ : 13:26 - 1395/07/28
کد خبر : 58195
سرویس خبری : فرهنگی
 

نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر

نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر

طرح نذر کتاب عاشورایی به همت جوانان خوش فکر تهرانی برگزار شد.

کارگرآنلاین: امام موسی صدر در یکی از سخنرانی‌های مراسم ماه محرم در کتاب «سفر شهادت» خطاب به جوانان می‌گوید: «امـروز حسـین تنها در میدان ایستاده است. آیا امروز حق که در حسین نمود یافته است، در جهان غریب و تنها نیست؟ آیا امروز دین در خانه اهل دین، غریب و تنها نیست؟ پس باید ما او را یاری کنیم ... ای جوان و ای نوجوان، هنگامی که از این باشگاه بیرون می‌‌روی باید فکر کنی که چطور می‌‌خواهی امام حسین را یاری کنی؟ چطور می‌‌خواهی جبهه امام حسین را تقویت کنی؟ چطور می‌‌خواهی اهداف امام حسین را محقق کنی؟ این چیزی است که از تو انتظار می‌‌رود.»

بر اساس این گزارش، این بار جوانانی پس از ۳۸ سال از ربودن او کلامش را لبیک گفتند و در دهه نخست محرم امسال حرکت متفاوتی را با نذر کتاب رقم زدند.

جوانان گروه «اندیشه و عمل» به همراه جمعی از دانشجویان علاقه‌مند و گروه «یاران صدر» با شرکت در طرح نذر کتاب عاشورایی تعداد ۱۶۰۰ جلد از کتاب‌های انتشارات موسسه امام موسی صدر را در هیئت‌ها و مراکز مردمی، هیئت‌های دانشجویی و ... توزیع کردند.

«حسین وارث انبیا»، «زینب شکوه شکیبایی»، «ضرورت اصلاحات در تبلیغات اسلامی»، «ادیان در خدمت انسان»، «صیانت از آزادی ممکن نیست مگر با آزادی» و «شرح صدر» از جمله کتاب‌های توزیع شده در هیئت‌های عزاداری شهر تهران و هیئت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها بودند.

این گروه در کنار توزیع کتاب با طراحی تعدادی تصویر نوشته که حاوی جملاتی منتخب از امام موسی صدر درباره محرم و امام حسین (ع) بود، ۵۰۰ نسخه چاپی از این برگه‌ها را در میان عزاداران حسینی توزیع کردند و درباره نگاه امام موسی صدر به واقعه عاشورا و حرکت امام حسین با آنان به گفت‌وگو نشستند.

همچنین تعدادی از کتاب‌های تهیه شده در این طرح به همراه تصویر نوشته‌ها به همت گروهی از جوانان کوهنورد، ۱۵  مهرماه برابر با چهارمین روز از محرم در میان کوهنوردانی که به قله‌های تهران صعود کرده بودند، توزیع شد.


نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر
نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر
نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر
نذری متفاوت برای عزاداران حسینی + تصاویر